Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 3 Oktober 2018

Brendan kembali dan bersedia untuk mengakhiri fantasy bekas pasukannya

Brendan kembali dan bersedia untuk mengakhiri fantasy bekas pasukannya



Baca juga:
Faridzuean kecewa gagal bantu Kelantan di Likas
Perak hormat Sabah
Mampukah Mohamadou Sumareh jadi hero Malaya???
Ramalan final Ahmad mahu Terengganu-Sabah
TFC II, UKM di final Piala Cabaran


Perak berada di hujung perlawanan akhir Piala Malaysia dan hanya bekas pasukan Brendan Gan yang tinggal di laluan mereka.

Ketika Brendan pertama kali datang ke bola sepak Malaysia, pertamanya di Kota Kinabalu di Sabah untuk bermain untuk The Rhinos pada tahun 2012 dan sekarang enam tahun kemudian, semuanya menjadi hampir penuh untuknya. Perak telah mengakhiri impian PKNS FC dan kini 180 minit dari kembalinya ke Stadium Shah Alam menjadi sebahagian daripada klimaks musim 2018 - perlawanan akhir Piala Malaysia.

Sabah adalah pasukan dalam perjalanan selepas mereka menyingkirkan Kelantan di suku akhir yang lain dan menjadi kejutan terbesar dalam pertandingan itu kerana pasukan dari Liga Perdana tidak dijangka memberi impak besar. Namun, hakikat bahawa mereka berada di separuh akhir bermakna pasukan Jelius Ating tidak boleh dipandang rendah.

Brendan bersama Leandro dos Santos membentuk persefahaman yang mengagumkan di bahagian tengah Perak, gabungan yang membolehkan Wander Luiz berkembang dengan lebih banyak peranan penting menyerang Gilmar Filho. Dia tidak sabar untuk kembali ke Sabah.

"Saya telah lama bermain di Sabah, saya mempunyai kenangan yang baik di sana, tempat yang bagus untuk hidup dan juga bermain bola sepak. Seperti yang dapat anda lihat dalam permainan Kelantan, para peminat keluar dan diharapkan peminat Perak juga boleh melakukan perkara yang sama untuk kita. "

"Ia akan menjadi sukar bagi sesiapa sahaja yang bermain, hari ini dalam liga Malaysia, semua orang sangat banyak, ia datang ke permainan pada hari ini, beberapa pasukan hebat boleh tewas. Sekadar membuat separuh akhir menjadikan tahun ini satu tahun yang hebat untuk kami, "kata Brendan.

Kemenangan 0-2 yang dicapai ke atas pasukan K. Rajagopal adalah kali pertama musim ini.

Dalam apa yang tidak diragui saat terbaik Perak pada musim ini, mereka telah  mengalahkan PKNS. Dua gol yang dicetak oleh Wander untuk membuktikan dominasi yang ditunjukkan oleh The Bos Gaurus.

"Saya tidak bermain dua yang pertama tapi sudah tentu ia adalah perasaan yang baik untuk akhirnya mengalahkan mereka, pemain malam ini sangat gembira dengannya kami hanya memainkan permainan yang sangat terkawal, sangat pintar mengenainya. permainan dan kami bermain dengan otak kami dan bukan hati kami, "tambah Brendan.

Sudah menjadi penghormatan untuk bermain bola sepak untuk Brendan selepas kecederaan panjangnya. Dia memperoleh tempatnya sebagai perlawanan tetap di barisan hadapan Mehmet Durakovic dengan perlawanan PKNS menjadi permulaan ketujuh dalam lapan perlawanan untuk Perak.

Brendan yang bercita-cita tinggi pasti tidak mahu musim berakhir di separuh akhir dan akan bermain baik untuk memastikan Perak boleh membawa pulang trofi yang dimenangi mereka pada tahun 2000 .
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog