Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Selasa, 11 September 2018

Penampilan Harimau Malaya yang cemerlang Rawilson Batuil & Azizan Nordin



Penampilan Harimau Malaya yang cemerlang Rawilson Batuil & Azizan Nordin

Penampilan yang pertama dalam skuad Harimau Malaya yang cemerlang buat pertahanan kental Sabah dan pemain tengah Sabah. Rawilson batuil dan Azizan Nordin membantu Harimau Malaya bangkit untuk mencapai kemenangan 3-1 ke atas Kemboja sebentar tadi.

Azizan Nordin- 7.5

Kedua-dua pemain ini mendapat pujian yang gemilang dari peminat bola sepak tempatan. Khususnya Azizan Nordin yang masuk pada minit ke-22 mengantikan Nasir yang mengelami kecederaan. Ramai peminat yang terkejut dengan persembahan bertenaga dari Azizan dan dilihat pemain terbaik pemain tengah bertahan buat Harimau Malaya. Bertenaga, kawalan bola yang baik, hantaran tepat, rajin dan bermain sepenuh jiwa. Kemasukan Azizan dilihat menimbangi bahagian tengah Malaysia yang di awal permainan tenggelam dengan penguasaan pemain tengah Kemboja.

Rawilson Batuil- 6

Kapten Sabah, Rawilson Batuil juga mempamerkan aksi yang cemerlang. Bergandingan dengan Sahrul Saad dibahagian benteng menunjukkan persefahaman yang baik. Rawilson juga dilihat tenang dan mampu membaca setiap gerakan penyerang Kemboja. Yang paling penting Rawilson hanya membuat sedikit kesilapan sepanjang perlawanan.

Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog