Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Ahad, 1 April 2018

Malaysia vs Bhutan: Sesungguhnya, Harimau tidak boleh bagi muka lagi

Malaysia vs Bhutan: Sesungguhnya, Harimau tidak boleh bagi muka lagi. Perlawanan akan diadakan di Stadium Bukit Jalil pada 1hb April 2018 pjam 8.45 malam. Di atas kertas merupakan perlawanan mudah untuk kemenangan pertama. Diadakan di luar kalendar antarabangsa untuk memberikan perlawanan lain kepada Tan Cheng Hoe pada perlawanan antarabangsa Mac, permainan ini menawarkan peluang kepada Malaysia untuk mengahkiri kemarau mendapat kemenangan pertama dalam bola sepak antarabangsa sejak November 2016.

Malaysia vs Bhutan: Sesungguhnya, Harimau tidak boleh bagi muka lagi


Harimau Malaya pada mulanya sepatutnya bermain menentang Nepal, yang menduduki tempat yang lebih tinggi daripada kedudukan No.178 di Malaysia dalam ranking dunia FIFA, tetapi tidak seperti Malaysia, Nepal tidak boleh mendapatkan pasukan bersama kerana komitmen domestik.
Sebaliknya mereka mendapat Bhutan, menduduki tempat yang paling rendah No.188 di dunia.

Tan boleh membuat perubahan dalam permainan ini. Bagaimanapun, dengan jelas seperti ini, Tan tidak mahu memandang rendah Bhutan selepas hanya mampu seri dengan Mongolia minggu lepas. Malaysia juga bermain dengan Macau pada 2016. Macau merupakan pasukan kedua terburuk di Asia!

Tan, bagaimanapun, akan menuntut pemainnya mengulangi prestasi mereka dalam kekalahan 2-1 ke Lubnan dalam perlawanan akhir kelayakan Piala Asia tahun 2019.
The Tigers menerima pujian untuk aksi berani mereka di Beirut dan hanya dinafikan  dalam masa kecederaan. Malaysia beberapa kali mengancam dan membuatkan panik bagi rakyat Lubnan.

BERITA TEAM

Berikutan perubahan massa selepas seri dengan Mongolia, Tan tidak akan mengambil jalan yang sama selepas kekalahan ke Lubnan ketika dia mengekalkan skuad yang sama.
Bagaimanapun, beliau menjangka akan membuat beberapa perubahan dan memberi semangat seperti Syahmi Safari, Nazirul Naim Che Hashim, Syafiq Ahmad dan Jafri Firdaus Chew.

PLAYER TO WATCH

Akhyar Rashid: Akhyar telah membuat dua penampilan sekarang dan apa yang menarik perhatiannya. Penulis Malaysia mempersoalkan Tan mengapa anak muda itu tidak bermula selepas mendapat gol dari bangku simpanan dalam debutnya melawan Mongolia sementara akhbar Lubnan meminta Tan mengapa Akhyar dimatikan pada babak kedua. Akhyar tidak kelihatan seperti pemain selama 90 minit namun tidak dapat dinafikan bahawa Malaysia kelihatan menarik dengan pemain berusia 18 tahun itu di padang.

Malaysia vs Bhutan: Sesungguhnya, Harimau tidak boleh bagi muka lagi


FAKTA DAN ANGKA

  1. Malaysia belum memenangi perlawanan antarabangsa sejak November 2016 ketika mereka menewaskan Kemboja pada 2016 pembuka Piala AFF Suzuki.
  2. Malaysia telah bermain 12 perlawanan sejak kemenangan itu menentang Kemboja, menjaringkan lapan dan 22 gol.
  3. Harimau Malaya belum memenangi di Stadium Bukit Jalil sejak Piala Suzuki 2014 pusingan terakhir menentang Thailand apabila mereka menang 3-2 tetapi kalah dalam agregat.
  4.  Bhutan belum memenangi perlawanan sejak mengalahkan Bangladesh dalam perlawanan pusingan kelayakan Piala Asia 2019 pada Oktober 2016.
  5. Bhutan berjaya menjaringkan 32 gol dan menjaringkan enam gol dalam lima perlawanan pada 2017. Mereka mengalami penghinaan 7-0 ke Maldives beberapa hari lalu.


RAMALAN

Malaysia 3 Bhutan 0: The Tigers mungkin berada dalam coretan tanpa kemenangan yang panjang tetapi dengan pelawat melepaskan banyak gol dan tidak akan menjadi kejutan sekiranya tuan rumah akan berpesta gol.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog