Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 6 April 2018

Shariman mengemudi Juniors untuk kemenangan keempat berturut-turut

Shariman mengemudi Juniors untuk kemenangan keempat berturut-turut



Shariman mengemudi Juniors untuk kemenangan keempat berturut-turut, penyerang berbisa Mohd Shariman Mukarim membantu Badak Junior mengalahkan Selangor 2-0 dalam aksi Kumpulan Presiden Piala A di Stadium MMU Mini di Cyberjaya semalam.

Baca Juga: Perkembangan Perancangan Sabah FA Akademik Bola Sendiri


Penyerang, yang baru saja kembali ke pasukan dari skuad Bawah 19 tahun, menjaringkan dua gol untuk pasukannya di babak pembuka yang menyaksikan mereka tidak kalah dalam empat perlawanan berturut-turut.

Shariman, yang merupakan pemain terakhir untuk menandatangani pasukan awal musim ini, mengecewakan pelawat dalam suku pertama perlawanan sebelum menambah gol kedua pada minit ke-27.

Ini adalah kemenangan ketujuh Junior dari lapan perlawanan sehingga musim ini.

Baca Juga: Senarai Pemain Import Luar Yang Pernah Bermain Dengan Sabah FA


Kemenangan selesa menyaksikan mereka mengekalkan kedudukan empat mata di tangga teratas liga dengan kedudukan 11 pasukan dengan 21 mata, sementara saingan terdekatnya, JDT III, yang mengalahkan Angkatan Bersenjata 1-0.

"Kami gembira dengan kemenangan itu. Kami bukan sahaja berjaya mendapatkan mata bonus tetapi juga berjaya menyimpan rekod bersih dalam dua perlawanan terakhir kami.

"Kami telah melangkah ke perlawanan menentang Melaka dan Selangor dengan tiga mata dan sasaran maksimum empat mata, tetapi kami berjaya membawa pulang enam. Saya ingin mengucapkan tahniah kepada pemain yang mempersembahkan aksi dengan baik, "kata pengurus pasukan Junior Rhinos Mohd Yassin Aman ketika dihubungi semalam.

Yassin mendedahkan bahawa selepas rehat, mereka membuat sedikit perubahan kepada para pemain akibat kecederaan yang sedikit mempengaruhi permainan.

Bagaimanapun, Yassin berkata beliau gembira melihat pemain mudanya beraksi dengan baik untuk menafikan semangat melawan Selangor.

Baca Juga: Bekas Pemain Sabah Rozaimi Abdul Rahman Telah Pulih Dari Kecederaan


"Kami akan pulang ke rumah esok, dan meletakkan kami pada enam perlawanan berturut-turut. Jika kita boleh melakukannya dengan baik dalam enam perlawanan, saya optimis kami akan membuat pusingan kedua dalam pertandingan ini.  Perlawanan seterusnya Sabah Junior menentang Kelantan pada 9 April di Stadium Likas.- New Sabah Times
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog