Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 4 April 2018

Tonik terbaik menjelang saingan Liga Perdana yang getir

Brunei  DPMM FC


Tonik terbaik menjelang saingan Liga Perdana yang getir, Sabah memperoleh kemenangan 3-1 ke atas Brunei DPMM FC dalam perlawanan persahabatan di Stadium Hassanal Bolkiah, Bandar Seri Begawan pada Isnin.

Kemenangan itu hanyalah tonik yang tepat menjelang perlawanan mencabar di Stadium Likas minggu depan.

Setiap pasukan akan menyambung semula cabaran Liga Perdana mereka selepas cuti tiga minggu, dengan bertemu UiTM FC pada 10 April, sebelum menghadapi pendahulu liga Felda United FC pada 14 April.

Berbicara tentang Brunei DPMM FC, yang sedang mempersiapkan diri untuk kempen Liga Perdana Singapura, pemain gantian Justin Samaan menjaringkan gol untuk Badak Sabah, sementara Puerto Rico ace Pito Ramos meledak satu gol. Mereka mendahului 2-0 pada separuh masa pertama.

Justin, yang masuk untuk Leopold Alfonso Otong pada minit ke-27, menjaringkan gol pembukaan pada minit ke-41, sebelum Pito menambah dua menit kemudian.

Selepas rehat, Brunei DPMM FC mengurangkan defisit sebelum Justin kembali meledak dua gol dengan menjaringkan gol 10 minit sebelum masa ditamatkan.

Jurulatih Sabah Rhinos, Jelius Ating ketika dihubungi berkata beliau gembira dengan prestasi keseluruhan pemainnya ketika menentang pasukan DPMM, yang bermula dengan dua import asing.

"Kami mencapai matlamat kami (di Brunei), sememangnya amat penting bagi kami," kata Jelius ketika dihubungi di Brunei semalam.

"Kami bermula dengan kekuatan penuh, kecuali Sabri (Sahar), yang tidak bersama dengan pasukan dan digantikan oleh Leopold kerana ini akan menjadi pasukan yang akan memulakan permainan minggu depan.

Baca Juga: Sabah FA Harimau Borneo Yang Hilang Taring

"Leopold tidak melakukan seperti yang diharapkan, jadi kami memutuskan untuk membawa pemain segar, dan membawa masuk Justin. Dan saya gembira melihat bahawa kami membuat pertukaran yang bagus di mana dia menjaringkan dua gol dalam pertandingan itu.

"Kami gembira dapat memenangi perlawanan itu, tetapi sekali lagi, terdapat beberapa kelemahan yang perlu kami lakukan. Sebagai contoh, kami mula agak lambat dan tidak dapat mencari rentak kami dan membuat beberapa kesilapan yang tidak perlu seperti kehilangan bola agak mudah dalam pembukaan 10 hingga 15 minit.

"Tetapi inilah yang berlaku apabila kita kurang mendapat latihan. Kami telah melatih dan melatih, tetapi tidak memainkan perlawanan kompetitif yang cukup untuk menilai kemajuan kami.

"Jadi, saya gembira dapat peluang ini (terhadap DPMM) kerana ia membantu kita mengukur kekuatan dan kelemahan pasukan di hadapan cabaran Liga Perdana kami.

"Pasukan menunjukkan peningkatan, tetapi pada masa yang sama, masih ada ruang untuk penambahbaikan. Jadi, kami akan menggunakan hari-hari yang tinggal untuk meletakkan perkara yang tepat di dalam pasukan, dengan harapan kami akan bersedia sepenuhnya terhadap UiTM FC atau Felda United FC, "kata Jelius.

Sementara itu, prestasi dua gol Justin tidak disedari ketika Jelius mencatat peningkatan yang dibuat oleh Bekas pemain Piala Presiden.

Jelius berharap skuad yang lain, terutama anak muda, terus bekerja keras untuk mendapatkan tempat mereka dalam skuad perlawanan.

"Saya gembira melihat peningkatan dan kemajuan yang dilakukan oleh Justin. Saya akan cuba memberikan pendedahan yang banyak kepada pemain untuk mendapatkan diri mereka sendiri apabila pasukan memerlukannya. Bagi saya, ia adalah bentuk pemain dan bukan reputasi atau kekananan ketika memilih pasukan.

"Siapa yang melakukan dan menunjukkan peningkatan, mereka akan mendapat peluang untuk bermain dalam liga.

"Saya berharap ini akan mewujudkan persaingan sihat di kalangan pemain dan akhirnya menjadikan pasukan lebih kuat," katanya.

Badak Sabah tidak kalah dalam perlawanan pembukaan lima liga, mengumpul sembilan mata (dua kemenangan dan tiga seri) untuk menduduki tempat kedua, enam mata di belakang pendahulu Felda United FC, dan mendahului UiTM FC dengan perbezaan gol.- New Sabah Times

Tonik terbaik menjelang saingan Liga Perdana yang getir


Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog