Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 5 April 2018

Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri Dengan Kerjasama Burnley FC

Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri  Dengan Kerjasama Burnley FC

Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri  Dengan Kerjasama Burnley FC





Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri  Dengan Kerjasama Burnley FC, di mana Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA) dan kelab Liga Perdana Inggeris, Burnley FC bergabung membina sebuah akademi bolasepak pada tahun ini.

Telah ada perbincangan antara CEO Komuniti Burnley FC, Neil Hart bersama 3 wakil kelab dan jurulatih bersama pegawai SAFA pada tahun lalu semasa Karnival Klinik Bolasepak yang dianjurkan oleh SK Api Api dan SAFA.

Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri  Dengan Kerjasama Burnley FC
Ini adalah gambar pertemuan CEO Burnley FC bersama SAFA. Thanks Photo: https://semuanyabola.com/

Persoalannya sejauh mana kebenaran kerjasama ini, sebab jika ianya benar maka kerjasama ini sangat baik untuk kemajuan bola sepak Sabah. Perkembangan Perancangan Sabah FA membina Akademi Bolasepak Sendiri  Dengan Kerjasama Burnley FC ini dapat di berikan maklumat terperinci kepada peminat bola sepak Sabah supaya kehangatan ini dirasai oleh semua peminat.

Baca Juga: Cara Membeli Sabah FA 2018 Official kit

Admin sangat berharap sekiranya program kerjasama SAFA dengan Burnley FC terjadi mampu mencungkil bakat-bakat baru kerana kita faham pasukan Burnley FC mempunyai pengalaman luas dalam mengasah bakat muda. Lebih-lebih lagi Sabah khususnya mempunyai ramai anak-anak muda berbakat di seluruh pelusuk yang tidak dapat dikesan bakat mereka.

Tahun ini merupakan tahun yang gemilang admin rasakan jika momentum kememnangan terus dilaksanakan oleh para pemain Sabah FA, Sabah FA U21 dan Sabah FA U19 kerana mempunyai ramai pemain yang sangat baik ketika ini. Cuma harapan admin agar pegawai SAFA khususnya harus peka kepada keperluan dan kebajikan pemain. Jika tidak semangat bermain bola akan terganggu menyebabkan persembahan pasukan akan jatuh.

Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog