Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 7 September 2018

Terengganu City juara Piala FAM



Terengganu City juara Piala FAM

Baca juga:
Dollah tagih bisa Cruz
Bertemu Sabah, Pahang perlu perkuat benteng- Afif
Isu tunggakan gaji pemain
Tsunami media sosial CR7
Ronaldinho berharga RM 180, 000
Sabah gah, Selangor makin parah
"Messi" Kedah dapat semangat dari OKS
Bagaimana Sabah@Rhinos layak ke peringkat suku akhir Piala Malaysia 2018


KUALA LUMPUR: Terengganu City FC muncul juara Piala Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) selepas menundukkan Selangor United 2-0 pada aksi final di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, sebentar tadi.



Kemenangan itu membuktikan isu tunggakan gaji dan pampasan kontrak yang dituntut enam pemain terhadap kelab berkenaan seperti yang diumumkan Jawatankuasa Status FAM semalam tidak merencatkan pejuangan Terengganu City merangkul kejuaraan musim ini.



Perlawanan tampak seimbang pada babak pertama dengan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan dan percubaan terbaik Terengganu City hadir pada minit ke-29 yang menyaksikan rembatan Mohd Asysham Asri dari luar kotak penalti berjaya diselamatkan penjaga gol, Nuraizat Abdul Aziz.




Selangor United juga mendapat peluang terbaik pada minit ke-33 apabila hantaran R Thivagar disambut dengan tandukan Norhafizzuan Jailani, namun ditepis keluar penjaga gol Terenggnu City, Muslim Yusof.

Terengganu City hanya memerlukan tujuh minit selepas bersambung babak kedua untuk berada di depan apabila hantaran Khairul Ramadhan Zauwawi disudahkan Rahizi Rasib.



Khairul Ramadhan menambah gol kedua Terengganu City apabila menyudahkan sepakan penalti pada minit ke-71 susulan Ridzuan Kamis menjatuhkan Rahizi di dalam kotak penalti.



Selangor United juga mendapat beberapa peluang untuk memecahkan kebuntuan jaringan, namun Terengganu City bernasib baik apabila Muslim beraksi cemerlang mengawal gawang mereka hingga wisel penamat.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog