Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 12 Oktober 2018

30 PEMAIN LIVERPOOL AKAN MEWAKILI NEGARA

30 PEMAIN LIVERPOOL AKAN MEWAKILI NEGARA 


```Sebanyak 30 pemain Liverpool dijangka akan bertugas untuk peringkat antarabangsa pada bulan Oktober ini.

The Reds mengakhiri aksi perlawanan sengit selama 23 hari dengan bermain tujuh perlawanan, selepas seri 0-0 menentang Man City pada Ahad, kini berlepas untuk rehat 11 hari untuk perlawanan antarabangsa.

Dengan pertembungan mereka yang akan datang di Huddersfield Town pada 20 Oktober ini, tumpuan kini berubah kepada pelbagai penyertaan dan perlawanan persahabatan di pentas antarabangsa.

Jurgen Klopp akan melihat majoriti pemain yang akan meninggalkan Merseyside buat sementara, dengan beberapa pemain senior dan pemain akademi yang turut terlibat.

Joe Gomez, Trent Alexander-Arnold dan Jordan Henderson berada di skuad England untuk pertemuan mereka dengan Croatia dan Sepanyol.

Pengurus Croatia Zlatko Dalic telah memasukkan Dejan Lovren dalam pemilihannya untuk pertandingan Liga UEFA Nations di Rijeka.

Alisson, Fabinho dan Roberto Firminosemuanya mendapat tempat mereka di skuad Brazil, manakala Virgil van Dijk dan Georginio Wijnaldum akan bermain untuk pasukan Belanda.

Kedua-dua pemain yang dipinjamkan iaitu Ben Woodburn dan Harry Wilson telah dinamakan dalam skuad Ryan Giggs iaitu Wales, dan Andy Robertson akan menjadi kapten Scotland melawan Israel dan Portugal.

Sadio Mane, Mohamed Salah dan Naby Keitamasing-masing berada di Afrika untuk perlawanan kelayakan Piala Negara-Negara Africa iaitu Senegal, Mesir dan Guinea.

Selain itu, Xherdan Shaqiri diharapkan dapat memainkan peranan penting sekali lagi untuk Switzerland, seperti yang mereka gunakan menentang Iceland dan Simon Mignolet di Belgium..

Dua bakat Liverpool di akademi juga menerima panggilan antarabangsa, dengan Liam Millar mengekalkan tempatnya di skuad Kanada dan Kai McKenzie-Lyle bermain untuk Guyana.

Pada peringkat antarabangsa U21, Dominic Solanke adalah sebahagian daripada skuad England U21 dan Kamil Grabara berharap untuk penampilan U21s Poland.

Isaac Christie-Davies (Wales U21s) dan Corey Whelan (Republic of Ireland U21s), sementara Rafa Camacho telah melangkah ke Portugal U20.

Morgan Boyes dan Neco Williams berada dalam skuad U19s Wales, Curtis Jonesdengan England U18s dan Vitezslav Jaros harus bermain untuk Republik Czech U18s.

Akhir sekali, Edvard Tagseth dipanggil semula dalam skuad Norway U18, manakala pemain muda Owen Beck akan bergabung dengan Wales U17 sekali lagi.```

List pemain-pemain Liverpool pada perlawanan antarabangsa Oktober :

Pemain senior dipanggil: ```Alisson, Mignolet, Grabara, Van Dijk, Gomez, Lovren, Alexander-Arnold, Robertson, Henderson, Wijnaldum, Keita, Fabinho, Woodburn (pinjaman), Jones, Firmino, Salah, Mane, Shaqiri, Solanke, (pinjaman), Camacho

Pemain academi dipanggil: McKenzie-Lyle, Jaros, Boyes, Whelan (pinjaman), N.Williams, Beck, Tagseth, Christie-Davies, Millar

Yang tidak dipanggil: Kelleher (cedera), Matip (bersara), Moreno, Clyne, Lewis, Milner (bersara), Lallana (cedera), Oxlade-Chamberlain (cedera), Markovic, Adekanye, Sturridge, Origi,```

SOCCER SCORES OFFICIAL🏅
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog