Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Ahad, 16 September 2018

Peningkatan pasukan adalah keutamaan Sang Badak



Peningkatan pasukan adalah keutamaan Sang Badak


Ketua jurulatih Sabah, Jelius Ating menjadikan peningkatan pasukan sebagai keutamaan berbanding dengan siapa yang akan mereka temui di peringkat suku akhir Piala Malaysia musim ini.




Bekas bek negara menyatakan pasukan mana yang akan ditarik untuk menghadapi Badak dalam lapan terakhir pertandingan itu akan menjadi tidak relevan pada masa ini ketika ia memberi fokus pada memperkuat timnya.




"Tidak penting siapa yang akan kita hadapi pada suku akhir, sejauh mana kita tahu, kita telah layak dengan menamatkan di atas kumpulan dan pasti akan menghadapi pelari Kumpulan C.




"Sama ada ia menentang Johor Darul Ta'zim (JDT), Kedah, MIFA atau Kelantan, kami bersedia menghadapi mereka, secara fizikal dan mental.




"Daripada menduduki minda kita pada siapa yang menghadapi kita di peringkat seterusnya, lebih baik kita fokus pada memperkuat skuad kami ketika pertandingan akhir kami hujung minggu ini," katanya ketika ditemui di sini, baru-baru ini.




Sabah layak ke peringkat suku akhir buat pertama kalinya dalam tempoh tujuh tahun kerana menduduki tempat teratas dalam Kumpulan D pada 13 mata daripada empat kemenangan dan satu seri dengan satu perlawanan lagi untuk dimainkan.




Pahang yang terdekat, Pahang, yang juga akan meneruskan ke peringkat kalah mati, berada di tangga kedua dengan lapan mata diikuti PKNP FC empat dan Selangor tiga.




Badak akan menghiburkan Pahang dalam perlawanan terakhir mereka di Stadium Likas pada 16 September (Ahad), di mana hasil perlawanan tidak akan menghalang kedudukan kedua-dua pasukan.




Walau bagaimanapun, Kumpulan C adalah urusan terbuka di mana semua empat pasukan masih berpeluang untuk meneruskannya. Pemimpin semasa MISC-MIFA dan tempat kedua Kedah memegang tangan kanan atas pesaing mereka - JDT dan Kelantan, masing-masing menduduki tempat ketiga dan keempat.




Kedua-dua MISC-MIFA dan Kedah berada pada lapan mata, tetapi dipisahkan dengan perbezaan gol sementara JDT berada di enam dan Kelantan lima.




Bagi MISC-MIFA dan Kedah, cabutan dalam perlawanan terakhir mereka akan mencukupi untuk menjamin tempat mereka di suku akhir, sementara JDT memerlukan kemenangan mudah, dengan Kelantan memerlukan kemenangan dua gol bagi saingan mereka.




MISC-MIFA akan membuat cabaran kumpulan mereka dengan mengambil JDT di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya sementara Kedah akan mengambil Kelantan di Stadium Sultan Mohammad IV di Kota Bahru. Kedua-dua perlawanan akan dimainkan pada 15 September.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog