Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Ahad, 26 Ogos 2018

Liga Tertutup Pimping 2018

Liga Tertutup Pimping 2018



Jaringan Penyamaan Mohd Fuad Amin Di Saat Akhir Permainan Bawa RPFC Ke Final Dengan Penentuan Sepakkan Penalti .

Perlawanan Panas Separuh Akhir Semalam Yang Berlansung Menemukan Pasukan RPFC menentang KAB FC Berakhir Dengan Penuh Detik Cemas . KAB FC yang mula pada awalnya menemui rentak mainan dengan mendapat 2 kali sepakkan penalti yang mana pemain pemain RPFC membuat kekasaran di dalam kotak penalti . tetapi pemain KAB FC melepaskan peluang dengan sepakkan penalti itu jauh melepasi tiang gol . 8 minit kemudian KAB FC sekali lagi mendapat sepakkan penalti kerana sekali lagi pemain RPFC membuat kekasaran di kotak penalti dan disudahkan dengan mudah oleh Mohd Yassin Pemain KAB FC dan mendahului RPFC dengan jaringan 1-0 .

Sekali Lagi KAB FC mendapat peluang "counter attack" 10 minit kemudian selepas gol pertama menerusi sepakkan penalti dan disudahi oleh pemain KAB FC Mohd Zainul Hamizan dengan mudah melepaskan pertahanan dan penjaga goal pasukkan RPFC .

Perlawanan menjadi panas apa bila RPFC ketinggalan 2 goal di hadapan yang dibarisi pemain pemain muda . berakhir babak pertama dengan kesudahan KAB FC mendahului RPFC 2 gol di hadapan . RPFC cuba mengubah posisi pemain dan mengubah formasi mereka untuk mendapatkan kemenangan pada masa itu . bersambung babak masa ke 2 . RPFC kelihatan semakin rancak menyerang dan tidak henti memasuki kawasan lawan KAB FC . walaupun banyak percubaan Penjaga Gol KAB FC Jumat Tahir beraksi cemerlang dengan menepis serangan yang dilalukakan oleh pemain pemain RPFC .

10 Minit terakhir permainan Penyerang RPFC Mohd Fuad Amin Berjaya menjaringkan goal pertama buat RPFC dan berjaya menjadikan  pasukan RPFC kembali bersemangat untuk memenangi perlawanan tersebut . 4 minit Kemudian Mohd Fuad Amin berjaya sekali lagi menjaringkan gol penyamaan buat RPFC menerusi tandukkan beliau yang di hantar oleh pemain tengah RPFC Mohd Fikri Haziq manakala 6 minit terakhir RPFC berjaya mengekakalkan rentak tersebut dan mengikat KAB FC dengan jaringan 2-2 hingga habis babak permainan tersebut .

RPFC sekali lagi mengheret pasukkan KAB FC ke masa tambahan 10 minit yang dibahagikan masa pertama 5 minit dan masa ke dua 5 minit . walaubagimanapun RPFC berjaya mengikat Pasukan KAB FC dengan jaringan 2-2 dan mengheretkan perlawanan sehingga ke sepakkan penalti .

Pasukan RPFC sekali lagi memenangi sepakkan penentuan penalti dengan jaringan 4-3 dan berjaya memasuki ke perlawanan akhir liga tersebut .
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog