Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Selasa, 6 Ogos 2019

Sabah perlu bangkit



Kekalahan perlawanan pembukaan saingan Piala Malaysia 2019 mencetuskan kegusaran di kalangan penyokong bola sepak Sang Badak. Persaiapan yang memberangsangkan selepas mencapai kemenangan ke atas UKM FC dalam dua siri perlawanan persahabatan. Ianya tidak cukup dan terpaksa akur tewas 0-3 kepada Perak.


Sabah perlu bangkit


Esok Sabah akan menentang pasukan Pulau Pinang di Stadium Bandaraya Pulau Pinang. Kedua-dua pasukan tewas di perlawanan pertama dan Sabah perlu bangkit. Kebangkitan ini perlu sekiranya mahu menjadi dua pasukan terbaik dalam kumpulan C.

Perlawanan ini dijangka bermula pada jam 9 malam. Kepada penyokong Sabah yang berhampiran supaya datang beramai-ramai memberi sokongan kepada Sanga Badak. Pemain ke 12 sangat ditagih di kala mengahadapi saingan Piala Malaysia yang mencabar.



Pulau Pinang bermain baik sewaktu bertemu Pahang. Walaupun tewas 1-3 tetapi Pulau Pinang memberi aksi melawan yang baik. Cuma bahagian serangan gagal menyudahkan setiap peluang yang terhidang. Hal ini harus diambil perhatian oleh Sabah. Jika permainan Sabah di Ipoh diaplikasikan bertemu Pulau Pinang, besar kemungkinan akan mengalami kekalahan kedua.


Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog