Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Isnin, 9 April 2018

Razid Gapar membawa Takis Force meraih gelaran bola sepak 7 sebelah 4 April, 2018

Razid Gapar membawa Takis Force meraih gelaran bola sepak 7 sebelah 4 April, 2018. Bekas pertahanan negara Razid Gapar membantu pasukannya, Takis Force, untuk muncul juara dalam kejohanan bolasepak Piala Ketua Pemuda UMNO Papar Papar yang diadakan di padang Sekolah Kebangsaan (SK) Kelanahan di Papar , dekat sini pada hari Ahad. Mereka mengangkat piala itu selepas menewaskan Kelana 77 United 2-0 di final untuk memenangi hadiah utama wang sebanyak RM1,500 ditambah trofi dan pingat. Kelana 77 United menetap untuk hadiah wang tunai RM750 serta piala dan pingat.

Baca Kejohanan Bola Sepak Full Team Di Kota Merudu

Takun FC dari Kampung Pulasan menduduki tangga ketiga selepas menewaskan KLFC dari Kampung Laut dalam penentuan penalti. Kedua-dua pasukan bermain dengan tanpa gol dalam masa sebenar. Mereka juga gagal menjaringkan gol pada masa tambahan yang membawa ke tendangan penalti. Mereka membawa ganjaran sebanyak RM500 dan RM350, serta piala dan pingat. 
Untuk rekod, kejohanan yang dianjurkan bersama oleh Pergerakan Pemuda Papar dan UMNO Kg. Pergerakan Pemuda Kelanahan Papar menarik seramai 21 pasukan dari kawasan sekitarnya. Penganjur turut memberikan hadiah-hadiah baru seperti anugerah Best Team (Fair Play) yang dimenangi oleh Surati Soccer Team. Selebihnya anugerah dimenangi oleh Syukur Iqbal (Pemain Terbaik), Mohd Zaheryilham Abdul Majid (Penjaring Terbaik), Asmadi Mat Salleh, Sufrizan Suhaibul dan Dans (Pemain Khas) dan Jack (Pemain Menjanjikan). 

Razid Gapar membawa Takis Force meraih gelaran bola sepak 7 sebelah 4 April, 2018


Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Papar, Datuk Armizan Mohd Ali menyampaikan hadiah kepada pemenang. Dalam ucapan ringkasnya, beliau memuji usaha oleh penganjur untuk menganjurkan kejohanan itu, sambil berharap dapat melihat bahawa lebih banyak kejohanan yang sama akan dianjurkan dalam masa terdekat. "Saya dapat melihat kejohanan itu bukan sahaja mengenai bola sepak, tetapi ia juga berjaya menarik minat orang-orang dari kawasan sekitar, yang membantu menutup hubungan antara komuniti di sini di Papar," katanya. "Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pengerusi jawatankuasa penganjur Redzuan Ismail @ Garin kerana melakukan kerja yang baik," katanya.
Semasa kejohanan itu, penganjur turut memberi hadiah cabutan bertuah yang menarik termasuk kerbau, kambing, motosikal dan banyak lagi. Ketua Kampung Kg Kelanahan, Saban Bakti dan Pengerusi JKKK Hj Ibrahim Hj Moksin turut hadir pada majlis penyampaian hadiah.- New Sabah Times
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog