Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 25 Mei 2018

Sabah FA terus longlai



Sabah FA terus longlai



Surat terbuka kepada Safa

Sabah FA terus longlai setelah tewas 3 kali berturut-turut dengan kekalahan kepada Pasukan Felda United FC semalam 0-1 hasil jaringan kemenangan Wan Zack Haikal pada minit ke-45 masa pertama. Ketiadaan pemain penyerang Lee Gill Hoon dan Heo dibahagian tengah membawa bencana besar kepada pasukan Sabah yang dilihat ketandusan kekreatifan untuk merencana dibahagian serangan.

Pasukan Sabah memerlukan Penyerang berkualiti dan seorang jeneral tengah yang mantap. Pairkan Mafry Balang & Azizan Nordin ditengah untuk 'pok' seri, saya sokong. Hanya Sabri Sahar sahaja pemain tengah yang skillful dan kreatif. Boleh asah mamat ni jadi 'Isco' Sabah.

Lagi satu, Sabah perlukan jurulatih berpengalaman. Supaya method latihan kasi slim player yang basarr babat dan fitness up. Jelius Ating hantar dulu dia berguru luar negara/negeri baru ambik balik. Coach Jelus Ating mempunyai bakat dan minat menjadi jurulatih tetapi pasukan Safa harus menyokong beliau untuk menimba ilmu di luar supaya skill kejurulatihannya bertambah mantap.


Sekian. Majulah sukan untuk @fanrhinos.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog