Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 27 April 2018

Jelius: Pencapaian yang paling buruk setakat ini

Jelius: Pencapaian yang paling buruk setakat ini


Jelius: Pencapaian yang paling buruk setakat ini



KOTA KINABALU: Jelius Ating terkejut selepas pasukannya kalah 3-2 kepadaUKM FC pada hari Selasa yang menunjukkan prestasi buruk mereka dalam Liga Perdana musim ini.

"Ia adalah prestasi buruk kami di Liga Perdana setakat ini. Kami telah dihukum dan sepatutnya.

"Saya rasa kami tidak pernah berada dalam permainan. Kami sangat buntu dalam mencapai kemenangan. Kami tahu tahap pasukan kami, dan seolah-olah majoriti pemain kami gagal memenuhi harapan kami terhadap UKM FC. Apa yang mereka tunjukkan dalam latihan tidak sama dalam pertempuran sebenar, "katanya.


Pemain berusia 47 tahun itu mendedahkan bahawa dia mempunyai 'ceramah yang baik' dengan pemain selepas pertandingan itu dan memberitahu mereka bahawa mereka perlu memperbaiki bidang tertentu.

Baca Tonton Jaringan Cantik Justin Samaan menentang UKM FC

"Saya telah bercakap kepada mereka semua, memberitahu mereka apa yang kurang, dan pada masa yang sama. Saya juga cuba memotivasi mereka agar terus bertambah baik dan mencuba lebih keras dalam perlawanan akan datang, "katanya.


Badai Sabah kembali ke serangan 28 minit dari pemain tengah Korea, Se-In Nam sebelum Se-In Nam menambah luka dengan menambah gol kedua pada minit ke-58.




Penyerang Uganda Atuheire Kipson menjadikannya 3-0 untuk UKM FC pada menit ke-72 sebelum Puerto Rico melalui Pito Ramos mengurangkan defisit dengan golnya yang ke-75.




Justin Samaan mencetak gol kedua untuk Badak Sabah pada minit ke-82 tetapi sudah terlambat untuk kembali dalam permainan ketika mereka mengalami kekalahan pertama mereka musim ini.




Hasilnya Badak Sabah jatuh dari tangga kedua ke tempat keempat dalam kedudukan 12 pasukan dengan 13 mata di belakang pendahulu Felda United FC (20 mata), Felcra FC (14) dan Sarawak (14).


Baca Live Match UKM FC vs Sabah

"Kami bermain sedikit lebih baik selepas kami membuat beberapa perubahan. Saya menggantikan Leopold (Alfonso Otong) lewat pada babak pertama kerana dia gagal menyampaikan apa yang kita harapkan dari dia, tetapi seperti yang saya katakan sebelum ini, dia bukanlah satu-satunya yang gagal memenuhi harapan.




"Tetapi saya gembira dengan import kami. Mereka bermain agak baik, tetapi yang lain tidak melakukan, yang mempengaruhi prestasi pasukan, "katanya.




Jelius berkata mereka berusaha keras untuk membuat kemunculan semula dalam permainan dan berjaya menjaringkan dua gol, tetapi agak terlambat sekurang-kurangnya untuk mencapai seri.




"Kami mencipta pelbagai peluang untuk mendahului. Lee (Gil Hoon) dan Justin serta Umai (Ummareng Bacok), tetapi percubaan mereka gagal mencari jaring, "kata Jelius.




"Kami berharap dapat membuat kemunculan semula dengan menentang Pulau Pinang pada Sabtu ini kerana kedudukan kami (dalam kedudukan) masih kelihatan rapuh. Mata antara enam pasukan teratas sangat dekat dan hanya dipisahkan lima hingga satu mata. Jadi, terhadap Pulau Pinang, kita memerlukan hasil yang positif, "katanya.




"Ya, kekalahan adalah perkara biasa, tetapi ini adalah permainan yang sepatutnya menang, jadi saya sangat kecewa," katanya. Jelius juga mendedahkan bahawa midfieldernya, Heo Jaenyeong kini kembali ke Korea mencari rawatan untuk Ligament Collateral Medialnya yang bermasalah di lutut kanannya.




"Kami telah menghubunginya, dan dia mahu kembali dan membantu pasukan. Kami akan menunggu nasihat doktor, dan lihat apa yang berlaku. Tetapi saya fikir, dia sepatutnya baik untuk pertandingan rumah seterusnya menentang JDT II pada 1 Mei, "kata Jelius. - New Sabah Times
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog