Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 26 April 2018

Sabah Mengalami Kekalahan Pertama



Sabah Mengalami Kekalahan Pertama


KOTA KINABALU: Sabah tewas kali pertama setelah mengalami kekalahan 2-3 kepada UKM FC dalam perlawanan Liga Perdana di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, semalam.

Mereka membayar harga yang tinggi dengan pertahanan yang lemah kerana UKM FC mendahului 3-0 selepas 72 minit permainan.

Baca Bukan hari yang baik Pasukan Top 3

Tuan rumah mendahului 1-0 pada babak pertama di mana pemain tengah Korea, Se-In Nam menjaringkan gol pertama dengan gol mudah di minit ke-28 berikutan kesilapan pertahanan Sabah Rhinos.

Selepas rehat, Se-In Nam menjaringkan gol kedua dengan separuh voli pada minit ke-58 sebelum penyerang Uganda Atuheire Kipson menyumbat gol ketiga pada minit ke-72.

Bagaimanapun, Badak Sabah berjuang dengan hati mereka dan berjaya mengurangkan defisit menerusi jaringan Puerto Rico ke gawang Pito Ramos pada minit ke-75 sebelum penyerang, Justin Samaan meletakkan mereka dalam perlawanan dengan menjaringkan lapan minit kedua dari masa peraturan.

Bagaimanapun, harapan Badak Sabah untuk menyelesaikan sekurang-kurangnya satu mencuri  mata tidak menjadi kenyataan, ketika perlawanan perlawanan wisel terakhir dibunyikan dengan UKM FC muncul pemenang.

Baca Siaran Langsung Perlawanan UKM FC vs Sabah FA

Sabah Mengalami Kekalahan Pertama

Ini hanya kemenangan kedua dalam Liga yang membantu mereka keluar dari bahagian bawah meja ke tempat ke-10 pada enam mata.

Baca Senarai Lengkap Pemain Sabah FA

Bagi Badak Sabah, mereka turun ke tangga keempat dalam kedudukan 12 pasukan dengan 13 mata di belakang pendahulu Felda United FC (20), Felcra FC (14) dan Sarawak (14).

Seterusnya, Badak Sabah akan menentang Pulau Pinang dalam perlawanan kedua berturut-turut mereka pada hari Sabtu.

Baca http://www.newsabahtimes.com.my/nstweb/fullstory/23316
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog