Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 31 Ogos 2018

Piala EFL: Liverpool sambut Chelsea, Mourinho berdepan Lampard

Piala EFL: Liverpool sambut Chelsea, Mourinho berdepan Lampard



Liverpool dan Chelsea berdepan permulaan sukar dalam kempen Piala Liga Inggeris (EFL) selepas masing-masing diundi bertemu satu sama lain dalam pusingan ketiga sementara Frank Lampard akan menghadapi bekas jurulatihnya, Jose Mourinho.

Chelsea mara ke separuh akhir musim lalu sebelum kalah 1-2 secara agregat kepada Arsenal yang ditewaskan Manchester City dalam final.

Kali terakhir pertemuan Piala EFL melibatkan pertembungan kedua-dua pasukan berlaku pada Januari 2015 -- Chelsea mara hasil agregat 2-1 dalam laluan mereka menjulang piala berkenaan.

Perlawanan pusingan ketiga dijangka bermula 24 September nanti, ini bermakna kunjungan Chelsea ke Liverpool berlangsung beberapa hari sebelum pertemuan aksi Liga Perdana di Stamford Bridge, lima hari kemudian.

Salah satu undian tersebut membabitkan kunjungan Derby County ke Manchester United sambil Lampard -- yang menikmati kejayaan besar sebagai pemain Chelsea di bawah kendalian Mourinho -- bersedia untuk menghadapi jurulatih Portugis itu buat kali pertama.

Juara bertahan, Manchester City, akan menghadapi wakil Liga Satu, Oxford United, dalam permulaan mereka mempertahankan gelaran sementara pasukan yang mereka kalahkan di Wembley pada Februari lalu -- Arsenal -- akan menjadi tuan rumah kepada Brentford.

Tiga pertemuan turut membabitkan pertembungan sesama pasukan Liga Perdana, termasuk Wolves yang akan mengalu-alukan Leicester City, Everton menjadi tuan rumah kepada Southampton manakala Watford menuju ke Tottenham, yang memohon untuk mengadakan aksi di stadium berkecuali susulan tidak dapat menggunakan Wembley dan gelanggang baru mereka.

Jadual penuh pusingan ketiga EFL:

West Brom lawan Crystal Palace
Arsenal lawan Brentford
Burton Albion lawan Burnley
Wycombe Wanderers lawan Norwich City
Oxford United lawan Manchester City
West Ham lawan Macclesfield
Millwall lawan Fulham
Liverpool lawan Chelsea
Bournemouth lawan Blackburn Rovers
Preston North End lawan Middlesbrough
Wolves lawan Leicester City
Tottenham lawan Watford
Blackpool lawan QPR
Everton lawan Southampton
Manchester United lawan Derby County
Nottingham Forest lawan Stoke City
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog