Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 11 April 2019

Datuk Peter mahu Tambadau Sabah bangkit

Datuk Peter mahu Tambadau Sabah bangkit


PETER ANTHONY

Pemangku Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (Safa) Datuk Peter Anthony mahu skuad utama Tambadau Sabah segera dapatkan semula rentak kemenangan. Datuk Peter telah sama-sama menyaksikan perlawanan bertemu Selangor United di Stadium Majlis Perbandaran Selayang. Menurutnya kekalahan berpunca kesilapan pemain sendiri dan bahagian serangan gagal menyempurnakan peluang gol yang ada.

Kekalahan dengan Selangor United adalah kekalahan kedua berturut-turut selepas disingkirkan oleh Kelantan United FC dalam saingan Piala FA pusingan kedua. Datuk Peter mahu penyerang harus tajam dan bijak mengambil peluang. Jika tidak pasukan akan dihukum oleh pihak lawan.

Ada yang mengakatakan ketiadaan perancang tengah Sabah, Sabri Sahar punca pasukan tewas. Bahagian tengah Sabah banyak dikritik atas persembahan yang kurang bersemangat. Hanya Azizan Nordin pemain senior yang berpengalaman beraksi di bahagian tengah. Ricco yang diberi peluang beraksi bersama Azizan dilihat harus meningkatkan permainannya.

Keputusan suku akhir Champion League


Tambadau Sabah akan meneruskan cabaran menentang UiTM FC di Stadium Likas, Sabtu ini dan sekali lagi menjadi tuan rumah menentang UKM FC minggu depan.

Tambadau Sabah kini di kedudukan kedua selepas mengumpul 14 mata dari lapan perlawanan dengan rekod empat menang, dua seri dan dua kalah iaitu satu mata di belakang pendahulu, Johor Darul Ta'zim II (JDT II) yang telah mengumpul 15 mata dari tujuh perlawanan.

Lawan Sabah Sabtu ini, UiTM FC memberi tekanan di tangga ketiga dengan 13 mata. Selangor United juga 13 mata di kedudukan keempat manakala Terengganu FC II (TFC II) mengekori rapat di tangga kelima dengan 12 mata.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog