Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Isnin, 8 April 2019

Tewas kali kedua berturut-turut Tambadau Sabah

Tewas kali kedua berturut-turut Tambadau Sabah



Sabah mengalami kekalahan kedua berturut-turut ditangan Selangor United 1-2 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang dalam saingan Liga Perdana Malaysia 2019. Seminggu selepas kekalahan di saingan pusingan kedua Piala FA kepada Kelantan United FC. Kekalahan yang telah mengundang pelbagai reaksi dikalangan peminat bola sepak di media sosial.

Kekalahan ini pasti membantut usaha Sabah untuk layak ke Liga Super 2020. Walaupun saingan liga masih panjang tetapi konsisten pasukan seharusnya dimiliki oleh Tambadau Sabah. Di musim yang lalu Sabah seperti kebiasaan memulakan kempen liga dengan baik pada awalnya dan memasuki pertengahan liga form Sabah semakin merudum. Fenomena ini tidak mahu berulang lagi bagi peminat setia pasukan Rhinos.

Dalam perlawanan bertemu Selangor United beberapa pemain yang jarang beraksi telah bermain. Antaranya Alto Linus dan Evan Wensley. Alto Linus beraksi di posisi ML. Evan Wensley yang mewakili Malaysia B23 turut diturunkan. Peluang bagi pemain seperti ini menunjukkan yang terbaik kepada Jelius Ating.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog