Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Selasa, 9 April 2019

Peluang pemain muda Tambadau Sabah diturunkan



Peluang pemain muda Tambadau Sabah diturunkan


Krisis dalam pasukan Sabah yang mengalami kemerosotan prestasi memberi kebaikan kepada pemain muda untuk diturunkan. Pemain muda berbakat seperti Evan Wensley dan Ariusdius Jais telah tiba masanya diberi peluang untuk beraksi dalam skuad senior pasukan Sang Badak.

Evan Wensley dan Ariusdius Jais telah pun beraksi bersama skuad Harimau Malaya B-23 dibawah Datuk OKS. Evan Wensley yang boleh beraksi di mana-mana posisi pertahanan melakukan debut pertamanya ketika tewas kepada Selangor United 1-2 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang. Manakala Ariusdius Jais pula merupakan pemain serangan yang boleh beraksi di mana-mana bahagian serangan. Boleh memberi kelajuan ketika menyerang dan mempunyai kemahiran individu yang menarik.

Suda tiba masanya pengendali Sabah Jelius Ating menggunakan kudrat pemain muda yang berpotensi bagi mengantikan tempat pemain senior dalam pasukan. Perlawanan seterusnya pasukan Sabah adalah menentang UiTM FC pada 13 April 2019 di Stadium Likas jam 8.15 malam. Perlawanan wajib menang bagi membolehkan terus bersaing layak ke Liga Super 2020.
Share:

1 comments:

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog