Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Ahad, 8 Julai 2018

4 Perubahan Penting Dalam Skuad Arsenal Oleh Unai Emery


 4 Perubahan Penting Dalam Skuad Arsenal Oleh Unai Emery



Pengurus baru Arsenal, Unai Emery telah membuat perubahan dramatik kelab itu kerana pengendali Sepanyol itu mahu melaksanakan gaya dan falsafah sendiri di Emirates. 

Emery mengemudi kelab utara London pada musim panas ini berikutan pemergian Arsene Wenger, legenda Arsenal yang menghabiskan masa 22 tahun di kelab itu. 

Seterusnya, Emery mahu keluar dari bayangan Wenger dan mencipta sejarah sendiri di kelab itu. Menurut Sepakbola London, pengurus Sepanyol telah memperkenalkan empat perubahan penting untuk meningkatkan nasib dalam Liga Perdana musim depan. 

Sesi latihan di bawah kendalian Emery akan memberi tumpuan lebih banyak pada penguasaan bola, berbanding latihan kecergasan.

Emery juga telah menyekat penggunaan telefon bimbit semasa waktu makan, dengan tujuan meningkatkan hubungan antara pemain dengan adanya interaksi dengan satu sama lain. 

Satu lagi perubahan pada waktu makan melihat pemain bawah 23-an dan 18-an makan bersama-sama dengan pasukan utama, mungkin dengan tujuan untuk memupuk hubungan yang kuat antara pemain muda dan pemain senior untuk mempercepatkan perkembangan bakat belia. 

Akhirnya, Emery memilih untuk mengambil pendekatan yang jauh lebih banyak dalam sesi latihan daripada Wenger dalam tempoh beliau di Arsenal, dengan orang Perancis sering menyerahkan kerja latihan kepada pembantu pengurus Steve Bould.

Emery berharap untuk perubahan ini memberi impak segera kepada kemajuan kelab itu, dengan Arsenal kini telah kehilangan slot Liga Juara-Juara untuk dua musim terakhir dan berakhir di tempat ke-6 yang mengecewakan pada musim 2017/18.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog