Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Isnin, 9 Julai 2018

Sabah U-19 Semakin hampir untuk layak


Sabah U-19 Semakin hampir untuk layak


KOTA KINABALU: Skuad bawah 19 tahun Sabah hampir mengesahkan tempat empat pasukan terbaik dalam Piala U-19 selepas mencatat kemenangan 3-0 ke atas Sekolah Sukan Bukit Jalil (BJSS) Under-16 dalam Kumpulan A di Stadium Penampang semalam.

Kemenangan menyaksikan mereka mengalahkan Selangor PKNS FC dari tempat kedua dengan 25 mata daripada tujuh kemenangan, empat seri dan tiga kekalahan selepas 14 perlawanan ke musim ini.

Selangor PKNS FC jatuh ke tangga ketiga dengan 23 mata. Terengganu FC IV memimpin kumpulan dengan 35 mata, tetapi mereka telah bermain lebih satu perlawanan.

Mohamad Sahrizan Saidin, Muhammad Faqhrurazi Ahmad dan Syann Elven Steven menjaringkan satu gol masing-masing.

Pasukan skuad di bawah pemerhatian Mohd Aiyyman Shah Johny Abdullah hanya mengambil lima minit untuk menjaringkan gol menerusi penyerang Shahrizan.

Faqhrurazi menjadikannya 2-0 pada minit ke-29 ketika pemain tengah itu mendapat ruang untuk mengegar gawang  BJSS, Muhammad Amirul Atan.

Pemain tengah, Leonardo Lisua dijatuhkan di dalam kotak dan pengadil Muhammad Latiffi Mohd Zahrom tidak teragak-agak menghadihkan penalti.

Syaan tidak mengecewakan rakan sepasukannya dengan menewaskan Amirul untuk menjadikannya 3-0.

Sabah akan berada  dalam landasan terbaik dengan perlawanan seterusnya menentang Pulau Pinang di padang USM A pada 18 Julai sebelum perlawanan terakhir perlawanan mereka menentang PKNS FC pada 22 Julai.

Mereka akan menghabiskan perlawanan kumpulan dengan perlawanan berturut-turut menentang pendahulu Terengganu FC IV di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (25 Julai) dan Kuala Lumpur di Stadium Mini UPM (29 Julai).
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog