Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 11 Julai 2018

Maurizio Sarri & Jorginho hampir pasti ke Chelsea


 Maurizio Sarri & Jorginho hampir pasti ke Chelsea


Baca:

Midfielder terhangat untuk menyertai juara Liga Perdana Inggeris namun kelihatan bersedia untuk mengikuti bekas jurulatih Napoli ke Stamford Bridge

Chelsea kini dalam perjanjian untuk menandatangani Jorginho dan melantik Maurizio Sarri sebagai pengurus selepas presiden Napoli, Aurelio De Laurentiis meminta maaf kepada Manchester City kerana kelewatan dalam menyelesaikan perpindahan pemain tengah tersebut.

City berhasrat untuk menyelesaikan kontrak £ 50 juta (€ 56m / $ 66.3m) untuk menandatangani Jorginho, dengan De Laurentiis mengesahkan beliau telah menerima tawaran daripada juara Liga Perdana Inggeris.

Walau bagaimanapun, City masih belum mendapat tawaran atas talian dan kini kelihatan Jorginho hampir mengikuti bekas jurulatih Napoli, Sarri ke Chelsea, yang bersedia membayar bayaran gabungan sebanyak € 58 juta (£ 51.3m / $ 68m) ditambah € 7m (£ 6m / $ 8.2m) untuk pasangan ini.

Sarri telah digantikan di Napoli oleh Carlo Ancelotti, tetapi perbincangan masih berterusan berikutan kesepakatannya untuk mengambil alih dari Antonio Conte sebagai pengurus di Stamford Bridge.

De Laurentiis mengatakan bahawa di mana Jorginho bermain musim depan adalah perkara yang lain kepada Sarri ketika dia menunggu pemain berusia 26 tahun itu membuat keputusan mengenai masa depannya.

"Kami berkata kepada diri sendiri jika Jorginho mempunyai sebarang permintaan, kami akan membuat rundingan," kata De Laurentiis pada sidang akhbar untuk memperkenalkan Ancelotti sebagai jurulatih baru Napoli

"Saya menerima tawaran Manchester City 15 hari lalu, tetapi saya perlu memohon maaf kepada mereka.

"Saya faham jika pemain lebih suka tinggal di London daripada di Manchester, dan jika Chelsea membayarnya lebih banyak.

"Jorginho ke Chelsea tidak terikat dengan Sarri."


Jorginho yang dilahirkan Brazil telah ditinggalkan dari kem latihan pra-musim Napoli, sementara kelab itu telah menandatangani pemain tengah Sepanyol, Fabian Ruiz dalam kesepakatan € 30m (£ 26.5m / $ 35m) dari Real Betis untuk menggantikannya.

Masa depan Sarri juga mungkin dekat dengan resolusi selepas De Laurentiis mengakui semuanya kini bergantung pada jurulatih Itali untuk menyelesaikan situasi itu.

De Laurentiis telah menunaikan klausa pelepasan £ 7m dalam kontrak bekas jurulatihnya, dengan peguam terus berusaha untuk memastikan langkah yang diinginkan oleh Chelsea dan Sarri.

Tetapi De Laurentiis telah mencadangkan bahawa rundingan kini sudah hampir membuahkan hasil mengenai persetujuan untuk Sarri untuk dilantik oleh Chelsea.

"Kesnya berada di fasa rundingan akhir, ia bergantung kepadanya," kata De Laurentiis dari Sarri.

"Kami akan lihat apa yang berlaku pada waktu akan datang. Peguam saya telah menghantar teks kepada peguamnya. "

Conte telah menjalani latihan pra-musim semasa perbincangan terus mengenai masa depannya dan Sarri.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog