Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Selasa, 17 April 2018

Biodata Lee Gil Hoon Penyerang berbisa pasukan Sabah FA

Biodata Gil Hoon Penyerang berbisa pasukan Sabah FA

Biodata Lee Gil Hoon Penyerang berbisa pasukan Sabah FA


Bekas penyerang Pulau Pinang kelahiran Korea Selatan, Lee Gil Hoon kini sah menjadi milik Sabah selepas mengikat kontrak dengan Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA). Pemain yang meledak 24 gol ketika bersama skuad Harimau Kumbang pada 2014, itu menandatangani kontrak selama setahun dengan skuad Badak. Gil Hoon yang kini berusia 34 tahun, sebelum ini, bermain dengan kelab di Hong Kong, Biu Chun Glory Sky.

Bermain di posisi Second Striker bersama target man Hector Ramos Lebron dengan pasukan Liga Perdana 2018 Sabah FA. Penyerang Korea ini mempunyai skill yang tinggi walaupun suda berusia, di samping mempunyai sepakan yang padu.

Seorang pemain yang mempunyai stamina yang sangat luar biasa, work rate berpasukan yang mantap dan kreatif dalam merencana serangan. Pemain import seperti ini sangat bermanafaat untuk membimbing pemain muda Sabah.

Baca Sabri Sahar digelar "Isco Sabah"

Biodata Gil Hoon Penyerang berbisa pasukan Sabah FA

Lee Kil-Hoon or Lee Gil-hoon is a South Korean footballer as a midfielder, who currently plays for Malaysia Premier League club Sabah FA.
Born: March 6, 1983 (age 35 years), South KoreaHeight: 1.78 mCurrent team: Sabah FANumber: 9Position: MidfielderDate joined: 2014 (Penang FA)


Baca Rawilson Batuil "The Tanker" Pasukan Sabah
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog