Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 20 April 2018

Perkembangan Pemain Bintang Sepanjang Zaman Pasukan Sabah FA - Suhramin Yusuf

Perkembangan Pemain Bintang Sepanjang Zaman Pasukan Sabah FA - Suhramin Yusuf


Suharmin Yusof merupakan bintang bolasepak Sabah yang berasal dari Tawau. Dikala Sabah berduka diatas penggantungan Matlan Marjan oleh FAM ketika itu,muncul seorang pemain yang meneruskan legasi penyerang untuk pasukan Sabah. Dialah Suharmin Yusof merupakan penyerang kebangsaan di era zaman Ronaldo dan Zidane. Debut paling diingati ketika separuh Piala Dunhill 1997 pertemuan antara Malaysia menentang Bosnia Herzegovina dimana Suharmin muncul dimasa kedua dan banyak mencipta peluang dan menghidupkan serangan pasukan Malaysia yang begitu tumpul pada separuh masa pertama. Beliau turut membantu Sabah menjuarai liga perdana 1996 dan naib juara Piala Malaysia dan FA pada tahun 1997 dan 1998. Beliau juga mempunyai caps yang banyak untuk pasukan Malaysia ketika kelayakan Piala Dunia yang diadakan di Perancis 1998.

Di sini saya akan kongsikan bersama perkembangan terkini Suharmin Yusuf yang menjadi idol bagi anak muda Sabahan. Sumbangan Suharmin kepada perkembangan bola sepak Sabah sangat besar dan beliau sangat layak dihormati. Kita mendoakan yang terbaik untuk keluarga Suharmin supaya terus sukses dalam apa juga bidang yang beliau sertai.

Baca Pemain Terbaik Sabah Sepanjang Zaman



Aanak Shurmain Yusuf yang mewakili Sabah dalam sukan layar. Adim dipahamkan anaknya bernama Nuri.


Bakal menjadi pemain bola sepak wanita Sabah dan juga kebangsaan.  Anak Suharmin Yusuf bernama Baiduri ini sangat aktif bermain bola sepak bersama bapanya pada waktu petang.



Bermain bola sepak santai bersama lagend-lagend pasukan Sabah FA. 



Keadaan terkini susuk tubuh Suharmin yang kelihatan berisi ketika menemani anaknya yang mewakili Sabah dalam acara sukan layar di Johor Baharu.

Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog