Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Sabtu, 2 Februari 2019

Luka Milunovic perancang baru Tambadau






Luka Milunovic perancang baru Tambadau


Akhirnya skuad Tambadau menjumpai pemain yang sesuai mengisi posisi yang selama ini menjadi titik kelemahan pasukan. Tidak menghairankan ketua jurulatih Sabah, Jelius Ating mengatakan akan menggunakan formasi 4-2-3-1 malam ini bertemu JDT II. Perancangan tengah yang akan menghubungkan bahagian tengah dengan penyerang yang akan memainkan besar peranan dalam mengawal permainan. Luka juga akan menjadi pengumpan kepada penyerang tunggal Sabah, Rodoljub yang akan dibantu oleh dua pemain wide Ilys dan Maxsius Musa.
Luka Milunovic 26, dilihat sebagai pemain yang sesuai menggalas peranan sebagai perancang tengah Sabah. Lebih-lebih lagi pasukan Melaka United hampir mengikat pemain ini, tetapi pada saat akhir jodoh Luka bersama Tambadau akhirnya. Luka juga merupakan bekas pemain bawah 21 Serbia.

Ketua pasukan, Rawilson Batuil, seperti musim lalu bakal mengemudi pertahanan sambil dibantu Taesu, Dendy serta Randy Baruh. Dua pemain di bahagian depan pertahanan dijangka diisi Sabri Sahar selain sama ada Mohd Azzizan Nordin atau Ricco Nigel Milus. Milunovic pula mengemudi bahagian tengah dengan dibantu Maxsius Musa dan Ilyas Sulaiman manakala Paunovic diberi tanggungjawab sebagai penyerang utama. 
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog