Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 29 Mac 2018

9 Bintang Besar Yang Mungkin Terlepas Pemilihan Piala Dunia Musim Panas Ini

9 Bintang Besar Yang Mungkin Terlepas Pemilihan Piala Dunia Musim Panas Ini. Walaupun England mempunyai ramai pemain berbakat muda tetapi negara lain 'besar' mempunyai banyak pilihan berbanding England. Begitu banyak sehingga nama-nama besar yang mungkin diharapkan untuk berada di kejohanan itu tidak akan terpilih.



9 Bintang Besar Yang Mungkin Terlepas Pemilihan Piala Dunia Musim Panas Ini
Luan (Brazil)

Berikut adalah sembilan bintang nama besar yang mungkin tidak akan di Piala Dunia 2018... 


9. Renato Sanches (Portugal) 


Dua tahun lalu telah mengumumkan dirinya ke Piala Dunia sebagai sebahagian daripada pemenang skuad Portugal 2016 dengan persembahan yakin yang menentang masa mudanya, Renato Sanches adalah pemain pinggiran terbaik yang menuju ke Piala Dunia. Karier kelab berumur 20 tahun itu telah mengalami pasang surut selepas perkara berubah menjadi suram di Bayern Munich, sesuatu yang belum diperbetulkan oleh pemain pinjaman di Swansea. Dia terlepas pada Piala Konfederasi musim panas lalu dan tidak dipanggil sejak Oktober.

8. Aymeric Laporte (Perancis / Sepanyol) 


Profil berpengalaman tinggi Aymeric Laporte £ 57 juta bergerak ke Manchester City pada Januari, sebagai hasilnya dia menjadi pemain kedua paling mahal sepanjang masa di belakang hanya Virgil van Dijk, tidak kelihatan seolah-olah ia akan mendorongnya ke pasukan Piala Dunia Perancis. Pemain berusia 23 tahun itu, yang telah dipanggil sebelum ini tetapi tidak bermain, telah ditinggalkan bulan ini dan tidak mungkin bermain cukup perlawanan perlawanan antara sekarang dan akhir musim untuk membenarkan pilihannya. Dia tetap layak untuk Sepanyol, tetapi panggilan tidak lagi berkemungkinan besar.

7. Cesc Fabregas (Sepanyol) 


Sangat tidak mungkin Cesc Fabregas akan mendapat peluang untuk menambah kejuaraan Piala Euro 2008, Euro 2012 dan 2010 di kejohanan ini musim panas ini di Rusia selepas keluar dari gambar antarabangsa untuk Sepanyol sejak Euro 2016. Selepas bergelut untuk menguasai tempat biasa di Chelsea musim lalu, pemain tengah, yang telah ke setiap kejuaraan utama dengan Sepanyol sejak Piala Dunia 2006, telah mula lebih kerap musim ini. Tetapi jurulatih La Roja Julen Lopetegui masih lebih suka pilihan yang lebih muda, seperti Koke dan Saul Niguez.

6. Nani (Portugal) 


Dengan 112 penampilannya untuk negaranya sejak 2006, Nani adalah pemain Portugal ketiga yang paling kerap dipanggil sepanjang masa di belakang Luis Figo dan Cristiano Ronaldo. Beliau adalah ahli skuad pemenang Euro 2016, tetapi tidak dipilih sejak Piala Konfederasi musim panas lepas. Bekas pemain sayap Manchester United, kini berusia 31 tahun, telah bermain bola sepak kelabnya di pinjaman di Lazio dari Valencia musim ini. Walau bagaimanapun, kecederaan yang menyerang telah menyaksikan dia bermula hanya enam kali dalam semua pertandingan, sementara Portugal mencari bakat menyerang yang lebih muda.

5. Alvaro Morata (Sepanyol) 


Alvaro Morata mempunyai kadar serangan antarabangsa yang bagus sebanyak 13 gol dalam 23 penampilan senior untuk Sepanyol sejak 2014, namun perjuangannya di peringkat kelab terhad dengan yang lain telah meninggalkan tempat Piala Dunia dalam keraguan. Morata telah berpindah berikutan perpindahan musim panasnya £ 60 juta dari Real Madrid ke Chelsea dan jauh dari terbaiknya. Dia ditinggalkan dari skuad Sepanyol bulan ini, dengan Diego Costa kembali ke pasukan dan Iago Aspas, Rodrigo dan Lucas Vazquez semua memberikan persaingan sengit.

4. Luan (Brazil) 


Luan mempunyai pingat emas Olimpik bersama Neymar dan Gabriel Jesus pada 2016, memenangi Copa Libertadores dengan Gremio tahun lalu dan dianggap sebagai pemain terbaik dunia di luar Eropah, tetapi dunia kerjayanya masih belum dimulakan. 25 tahun pada bulan ini, penyerang hanya mempunyai dua cap  dan bukan sebahagian daripada skuad bulan ini. Walaupun Neymar kini cedera, persaingan untuk tempat di Tite jurulatih kumpulan 23 orang terakhir akan dibawa ke Rusia sangat besar.

3. Karim Benzema (Perancis) 


Penyerang Real Madrid Karim Benzema telah berada di padang antarabangsa sejak tahun 2015 apabila dia terlibat dalam Skandal seks di atas pita seks yang dikatakan melibatkan rakan sekerja Perancis, Mathieu Valbuena. Walaupun tidak pernah konsisten di peringkat antarabangsa, Benzema menjaringkan tiga gol pada Piala Dunia pada 2014. Dengan Perancis memegang bakat penyerang muda yang sangat mendalam, bahkan mendapat panggilan telefon dari Didier Deschamps sangat tidak mungkin.

2. Mario Gotze (Jerman) 


Mario Gotze menjadi wira negara Jerman dan menulis namanya dalam sejarah Piala Dunia empat tahun lalu apabila dia menjaringkan gol tunggal dalam tambahan masa dalam perlawanan akhir menentang Argentina untuk menyerahkan trofi negaranya, yang pertama sejak pasukan menjuarai Piala Dunia tahun 2010.

1. Gareth Bale - Wales (Real Madrid)


Selepas Gareth Bale mencapai Kejohanan Eropah 2016 dengan Wales, langit kelihatan cerah. Tetapi Bale telah bergelut dengan kecederaan musim ini dan Wales gagal mencapai Piala Dunia FIFA 2018 di Rusia. Laporan baru-baru ini mencadangkan bahawa Bale telah menelan Real Madrid € 1 juta permainan dan bahawa kelab itu mungkin akan melepaskan pemain Inggeris mahal mereka di masa depan. Sejarah kecederaannya selain Bale mengujakan untuk menonton pada masa-masa dan akan terlepas pada Piala Dunia FIFA 2018 pada musim panas akan datang.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog