Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 28 Mac 2018

Impian Rawilson Batuil untuk terus menyarung jersi kebangsaan

Impian Rawilson Batuil untuk terus menyarung jersi kebangsaan
Rawilson Batuil



Impian Rawilson Batuil untuk terus menyarung jersi kebangsaan. Kapten Badak Sabah bersemangat dan dia tidak akan menutup pintu jika diberi peluang untuk bermain untuk negara dalam masa terdekat. 

Rawilson, atau Jipun kerana dia terkenal di kalangan rakan sepasukan dan rakannya, menerima panggilan kebangsaannya yang pertama baru-baru ini. Sayangnya, pemain pertahanan yang tangguh dipaksa pulang ke rumah setelah beberapa hari bersama pasukan kebangsaan kerana dia harus balik untuk melawat bapanya yang sakit. 

Malah, bapa Rawilson, Batuil Magin, 49, sudah sakit sebelum dia pergi ke kem negara minggu lepas. "Minggu lalu, sebelum saya pergi ke kem negara, ayah saya sudah sakit. Dan pada masa itu saya enggan pergi, tetapi kerana ini adalah panggilan kebangsaan pertama saya, saya memutuskan untuk pergi. Selain itu, ahli keluarga saya juga menggalakkan saya berbuat demikian. "Tetapi apabila saya memulakan latihan dengan pasukan kebangsaan selepas beberapa hari, saya menerima panggilan dari ibu saya, (Jubilih Kambingi, 47,) yang mengatakan bahawa saya diperlukan pulang ke rumah. "Jurulatih kebangsaan, Tan Cheng Hoe memberi saya kebenaran untuk pulang ke rumah selepas perlawanan menentang Mongolia (pada 20 Mac).

Saya pulang ke Sabah keesokan harinya, "kata Rawilson, yang merupakan anak ketiga di antara enam adik beradiknya. "Ayah saya mempunyai masalah gastrik, darah tinggi dan kesukaran bernafas. Tetapi sekarang dia semakin baik, tetapi masih terkurung di rumah selama seminggu, "kata pemain pertahanan itu. "Akan ada doa untuknya hari ini (semalam), dan jika semuanya berjalan lancar, saya akan melaporkan diri semula ke latihan pada hari Selasa (esok).

Saya telah memaklumkan kepada ketua jurulatih Sabah (Jelius Ating) tentang keadaan ini, "tegasnya. Pemain berusia 24 tahun itu, yang berasal dari Kampung Talantang 2, Kota Marudu, adalah antara 15 muka baru yang dikendalikan oleh jurulatih Harimau Malaya Tan Cheng Hoe, yang menamakan skuad sementara 29 pemain untuk latihan berpusatkan kebangsaan, dalam persediaan untuk perlawanan kelayakan Kumpulan B Piala Asia tahun 2019 menentang Lebanon di Beirut pada 27 Mac. Rawilson Batuil berada di dalam helaian pasukan ketika Malaysia memainkan Mongolia pada Selasa lalu tetapi tidak merasakan tindakan. "Saya rasa ia bukan lagi nasib saya.

Tetapi jika saya menerima panggilan kebangsaan lain, saya tidak akan teragak-agak untuk mengatakan ya. Tetapi buat masa ini, saya hanya perlu berlatih keras dan memperbaiki diri saya, "katanya. Tan Cheng Hoe menamakan skuad 23 anggota untuk tarikh dengan Lebanon. Mereka pergi untuk mengikat malam tadi. Rawilson, yang memulakan kerjaya bola sepaknya pada tahun 2012 dengan skuad Liga Rizab Sabah sebelum dinaikkan pangkat ke pasukan kanan pada 2014, tidak akan menjadi sebahagian daripada pasukan Badak Sabah ketika mereka mengambil bahagian pada lawatan ke U-21 Brunei dalam perlawanan persahabatan Stadium Likas malam ini (8 malam).
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog