Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 28 Mac 2018

Tan Cheng Hoe memuji semangat perjuangan Malaysia

Bola Sepak Asia Tan Cheng Hoe memuji semangat perjuangan Malaysia selepas tewas di Lubnan oleh jaringan Nicolas Anil.  Jurulatih Malaysia, Tan Cheng Hoe memuji pemainnya untuk melakukan perjuangan yang baik dalam kekalahan 2-1 mereka ke Lubnan pada malam Selasa. Jurulatih Malaysia, Tan Cheng Hoe memuji komitmen pasukannya selepas mereka memainkan peranan yang kuat untuk kalah 2-1 ke Lubnan pada perlawanan akhir Kumpulan Kualifikasi Piala Asia 2019 pada hari Selasa. 

Tan Cheng Hoe memuji semangat perjuangan Malaysia

Hanya kemenangan masa kecedraan oleh Hilal El-Helwe memisahkan kedua-dua psukan. Hassan Maatouk memberi Lubnan mendahului pada minit ke-19, sebelum Syafiq Ahmad menyamakan kedudukan pada menit ke-72. "Mereka lelaki melakukan kerja yang hebat hari ini (Selasa). Saya perlu melengkapkan usaha mereka untuk memberi perjuangan yang baik di Lubnan, "kata Tan selepas perlawanan. "Saya harap perlawanan ini akan menjadi pengajaran bagi mereka untuk memberi tumpuan selama 90 minit. Mereka perlu konsisten pada masa akan datang. 

Tetapi ia masih merupakan hasil yang baik kerana saya telah membawa banyak wajah baru. " Tan telah memanggil sembilan wajah baru untuk menggantikan pemain 12 Johor Darul Ta'zim yang dibebaskan selepas seri Mongolia pada minggu lepas. Tetapi bekas jurulatih Kedah akan gembira dengan usaha yang ditunjukkan pemainnya selepas perubahan. Hanya Matthew Davies dan Mahalli Jasuli mengekalkan tempat permulaan mereka, sementara Akhyar Rashid dan Zaquan Adha adalah orang yang dipercayai untuk mengetuai serangan itu. 

Walaupun keputusannya meninggalkan bahagian bawah Malaysia di Kumpulan B, tumpuan kini akan dilatih ke arah Piala AFF Suzuki pada November. Tan juga berharap hasil ini memberikan momentumnya lebih awal daripada persaingan yang menentang Bhutan pada 1 April. Kekalahan terhadap Lebanon meninggalkan Malaysia 12 perlawanan tanpa kemenangan, dan mereka terdesak untuk meraih kemenangan untuk meningkatkan ranking FIFA mereka yang tidak ternilai. Pada 15 Mac, Tunku Ismail Ibrahim menyatakan hasratnya untuk berhenti sebagai presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia selepas pasukan kebangsaan jatuh ke kedudukan terburuk mereka 178. Dia pergi dengan perletakan jawatannya minggu lalu, dan pemergiannya kini meninggalkan badan kebangsaan tanpa pemimpin. Malaysia pada mulanya sepatutnya bermain Nepal pada 1 April, tetapi mereka ditarik kerana pemain tidak mencukupi. FAM kemudian bergerak cepat untuk mengatur perlawanan Bhutan, yang akan berlangsung di Stadium Nasional di Bukit Jalil. 
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog