Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 29 Mac 2018

Owen menjaringkan gol masa kecederaan

Hasil carian imej untuk sabah u19



Owen menjaringkan gol masa kecederaan, Kota Kinabalu: Penyerang kanan, Owen Pidu menanduk gol kemenangan masa kecederaan untuk meraih kemenangan bawah 19 tahun dalam saingan Piala Presiden U19 musim ini dengan menewaskan Selangor United FC, 1-0 di Stadium MMU Mini di Cyberjaya, Selangor pada Rabu.

Perlawanan Kumpulan A adalah menemukan antara kedua-dua pasukan sehinggah minit terakhir di mana Owen yang memberi skuad Azman Mastar tiga mata yang sangat diperlukan. "Pemain bermain dengan baik hari ini dengan tentangan dari pemain Selangor United secara fizikal dan mental sepanjang perlawanan yang sukar sebelum Owen menyelinap ke kawasan penalti dan menjaringkan gol dari jarak dekat. "Kemenangan ini sangat penting bagi kami kerana ia meningkatkan keyakinan dan semangat kami untuk dua perlawanan akan datang selepas ini," katanya ketika dihubungi selepas perlawanan itu semalam. 

Azman menegaskan pasukan itu akan menantikan kunjungan mereka ke Bukit Jalil, Kuala Lumpur untuk pertemuan mereka dengan SSBJ U-16 di medan Majlis Sukan Negara pada 1 April (Ahad). "Kami akan terus mengenal pasti kekuatan dan kelemahan kami dari perlawanan hari ini dan berharap dapat memperbaiki sebelum perlawanan Ahad menentang SSBJ. "Mudah-mudahan, kita akan dapat bermain sebaik mungkin ketika perlawanan berlangsung," katanya. Sabah U19 kini berada di tempat kelima dalam Kumpulan A dengan tujuh mata daripada empat perlawanan (2W 1D, 1L) di mana Liga sekrang ini diketuai oleh Terengganu FC IV dengan enam mata.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog