Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 30 Mac 2018

Hamidin adalah calon terbaik untuk presiden FAM, kata Khairy

Hamidin adalah calon terbaik untuk presiden FAM, kata Khairy


Hamidin adalah calon terbaik untuk presiden FAM, kata Khairy. Khairy Jamaluddin berkata Datuk Hamidin Mohd Amin adalah individu yang paling berkelayakan kerana ciri-ciri tertentu yang diperlukan untuk memegang jawatan pengurusan sukan utama negara itu. - Gambar Bernama Khairy Jamaluddin berkata Datuk Hamidin Mohd Amin adalah individu yang paling berkelayakan kerana ciri-ciri tertentu yang diperlukan untuk memegang jawatan pengurusan sukan utama negara itu.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menganggap Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebagai yang paling layak untuk jawatan kosong presiden FAM berikutan peletakan jawatan Tuanku Mahkota dari Johor (TMJ), Tuanku Ismail Sultan Ibrahim pada awal Mac. Khairy berkata Datuk Hamidin Mohd Amin adalah individu paling berkelayakan kerana ciri-ciri tertentu yang diperlukan untuk memegang jawatan pengurusan utama negara itu. "Saya melihat dia (Hamidin) layak dan berpengalaman dan mempunyai jaringan yang baik di dunia bola sepak dan dia juga kawan baik saya. Inilah pandangan peribadi saya tetapi terserah kepada sekutu FAM, termasuk persatuan bola sepak negeri untuk dipilih.

 "Pengganti harus dipilih dalam pemilihan baru untuk membuat presiden baru sah. Presiden persatuan bola sepak negeri juga layak (terpulang kepada mereka) kecuali ... Saya rasa presiden FAM mesti mempunyai pengalaman di peringkat kebangsaan, "katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan peletakan batu asas untuk Daerah Berbasikal Dungun Projek Pembinaan Kompleks Velodrome di Kampung Balai Besar, dekat sini, semalam. Acara itu juga dimeriahkan dengan kehadiran dua atlet basikal kebangsaan yang dilahirkan di Terengganu, 2017 juara dunia Keirin Mohd Azizulhasni Awang dan pelumba trek queen Fatihah Mustafa. Pada hari Ahad, TMJ menyifatkan Hamidin sebagai individu yang paling berkelayakan untuk mengetuai FAM selepas bekas yang meletak jawatan dari jawatan itu melalui satu kenyataan di Facebook rasmi FAM.

Di samping itu, Khairy juga berkata bahawa Hamidin sudah mempunyai pengalaman pengurusan di peringkat negeri dan negara. "Hamidin telah menjadi setiausaha agung sejak saya menjadi timbalan presiden FAM di mana beliau menjadi setiausaha agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) dan FAM. Apabila saya menjadi timbalan presiden, beliau banyak membantu dalam melaksanakan dasar yang telah kami buat, "katanya. - Bernama
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog