Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Sabtu, 7 Julai 2018

Arsenal mahukan bintang muda Argentina Cristian Pavon

Arsenal mahukan bintang muda Argentina Cristian Pavon

Cristian Pavon  mahu kekal di Boca Juniors untuk musim yang akan datang. Walau mendapat perhatian dari pasukan besar Inggeris Arsenal.

Pemain berusia 22 tahun itu dikaitkan dengan perpindahan ke Stadium Emirates pada bulan Januari, tetapi Fernando Hidalgo menolak spekulasi tersebut.

Pavon adalah sebahagian daripada skuad Argentina Jorge Sampaoli di Piala Dunia FIFA di Rusia 2018 dan bermula pada-of-16 pusingan kekalahan minggu lalu kepada Perancis. 

Boca telah memenangi La Liga Argentina dua musim lalu, dengan Pavon seorang  barisan pemain mereka dalam kedua-dua kempen. 

Walau bagaimanapun, Neil Jones berpendapat Piala Dunia adalah satu langkah pemain ini mendapat perhatian pasukan besar eropah.

Pengurus Gunners Unai Emery untuk mendapatkan penambahan di bahagian sayap selepas Alexis Sanchez, Alex Oxlade-Chamberlain dan Theo Walcott telah dibenarkan meninggalkan utara London sejak tahun lepas. 

Pengendali Arsenal setakat ini pada musim panas ini utara London telah menambah Stephan Lichtsteiner dan Sokratis Papastathopoulos dan juga penjaga gol Bernd Leno.

Pakar bola sepak Argentina Roy Nemer berkata mengesahkan Pavon mendapat perkhabar dari minat Arsenal, dengan yang semakin meningkat harga mungkin untuk membantu meyakinkan sebelah Emery yang dia lelaki yang mereka perlukan.

Apa lagi, Presiden Boca Daniel Angelic berkata pada Januari bahawa klausa pembelian Pavon itu bermakna kuasa berada di tangan pemain, Mirror 's Thomas Bristow: "Kami meletakkan klausa pelepasan dalam kontrak hanya di kelab-kelab kes seperti ini muncul. 

Henrikh Mkhitaryan telah bermain di sana, tetapi peminat telah melihat Danny Welbeck, Alex Iwobi dan Lucas Perez semua digunakan di posisi itu walaupun lebih baik sesuai di tempat lain. 
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog