Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 16 Ogos 2018

Sokongan padu penyokong Rhinos sangat diharapkan


Sokongan padu penyokong Rhinos sangat diharapkan


Datuk Juil Nuatim menyeru peminat bola sepak tempatan untuk muncul nombor dan menjadi pemain ke-12 mereka ketika Rhinos Sabah bermain perlawanan rumah mereka dalam cabaran Piala Malaysia 2018 yang sedang berlangsung.

Pengurus pasukan Rhinos Sabah percaya sokongan rumah yang kuat dapat membantu pasukan mengetuk lawan mereka, dan juga menghidupkan rumah mereka - Stadium Likas - menjadi kubu. Sabah Rhinos akan memainkan pertandingan pertama mereka dalam pertandingan Piala berprestij dan tertua di negara ini Sabtu ini di mana mereka akan berhadapan dengan PKNP FC, dan Juil berharap tidak kurang daripada keputusan positif.

Selepas memulakan kempen mereka di mana mereka memenangi Piala FA 2018, Pahang untuk seri satu-satunya di jalan raya Sabtu lalu, Juil menjangkakan lebih baik lagi daripada anak-anak lelaki beliau. 

"Kami mempunyai perlawanan yang baik terhadap Pahang. Mereka benar-benar bermain dengan baik. Dengan sedikit nasib, kita boleh membawa pulang tiga mata dari Kuantan. 

Walau bagaimanapun, kami gembira dapat pulang ke rumah dengan satu, "kata Juil ketika ditemui semalam. "Saya harap para pemain akan meletakkan prestasi, penentuan dan komitmen dan semangat yang sama terhadap PKNP FC. "Mereka (PKNP FC) tidak menolak, dan kemenangan 3-0 ke atas Selangor dalam perlawanan pembukaan menunjukkan mereka adalah pasukan yang baik dan boleh mencederakan mana-mana pasukan, di mana sahaja. "Tetapi dengan mengatakan itu, kita tidak boleh pergi ke medan perang yang mempunyai perasaan yang lebih rendah kerana Piala Malaysia adalah permainan bola yang berbeza, dan apa saja boleh berlaku. 

Apa yang penting ialah kita bermain permainan kami. "Sebagai pengurus pasukan, saya perlu sentiasa positif, dan saya fikir, mereka (pemain) juga mesti positif. Kita tidak boleh takut dan mesti membuat pembangkang takut kepada kita kerana kita bersaing di tanah air. "Ada harapan yang tinggi untuk kami berbuat baik, jadi kami harus kuat mental, melakukan sebagai satu pasukan dan berusaha sebaik mungkin untuk memenangi perlawanan. 

"Selalu ada tekanan kerana kita bersaing di rumah tetapi kita mesti berusaha positif dan memberi kita semua," katanya. "Ini akan menjadi perlawanan pertama kami (Sabtu), saya berharap para peminat bola sepak tempatan akan muncul dalam jumlah dan memberi pasukan sokongan yang sangat diperlukan. Lagipun, ini juga akan menjadi perlawanan Piala Malaysia pertama kami di tanah air dalam tempoh tujuh tahun. 

Kami berharap mereka boleh menjadi pemain ke-12 kami, "kata Juil, sambil menambah bahawa peminat memainkan peranan penting dalam usaha pasukan untuk memuliakan kejohanan Piala berprestij dan tertua di negara ini, yang masih sukar difahami.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog