Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 23 Januari 2019

PETRU LEUCA AKAN BERAKSI BERSAMA SABAH FA?




PETRU LEUCA AKAN BERAKSI BERSAMA SABAH FA MUSIM 2019?



Pemain import trial tinggi lampai ini menjadi bualaan penyokong bola sepak Rhinos setelah beraksi baik dan menjaringkan satu gol dalam aksi sulung Pra Musim menentang Stalion Laguna FC. Dalam aksi persahabatan ini Sabah mencapai kemenangan 4-2 di Manila, Filipina.


Gol-gol Sabah telah dijaringkan oleh Rawilson Batuil, Petru Leuca, Maxsius Musa dan Mohd Azzizan Nordin(Penalti). Perlawanan seterusnya dalam aksi Pra Musim ini adalah menentang naib juara Liga Filipina, Kaya FC pada 24 Januari 2019.

Baca juga: 
Perlawanan persahabatan Stalion Laguna FC 2-4 Sabah FA 
Keputusan Piala Asia 2019 peringkat 16 terbaik 
Selamat datang Taeso Park ke Sabah FA 
Peter azam pulihkan SAFA 
Gandingan Torres gegar Liga Malaysia 
Kejohanan amal untuk dana bekas pemain Sabah 
Mohd Ariff Noh dari Kinabatangan teruja beraksi bersama Sang Badak  
JELIUS ATING HARAP DAPAT PEMAIN IMPORT MINGGU INI 
Menyentuh tentang penyerang import yang sedang trial ini, Petru Leuca, 29 merupakan antara pemain import yang mencuba nasib dalam sesi pemilihan yang dilakukan oleh SAFA. Statusnya masih dalam penelitian dan jika semuanya berjalan lancar maka pemain ini akan diikat oleh Rhinos.

Dengan ketinggian 6' 3 sangat sesuai bagi seorang penyerang tunggal. Jika dilihat dari aksinya sebelum ini, pemain ini mempunyai penyudah yang baik dan bijak mencari peluang gol. Selain itu pemain ini juga mempunyai kawalan bola yang kemas dan bijak melepasi pertahanan pihak lawan.

Statistik Petru Leuca

Apa yang menariknya ialah Petru Leuca pernah menerima anugerah Penyerang Muda Terbaik Moldova pada tahun 2009. Di samping itu menjadi Penjaring kedua terbanyak Liga Moldova ( 12 gol/7 asst ) pada tahun 2015. Kelab terakhir yang disertai pemain ini ialah Kelab Khaitan SC- Kuwait (2017/2018). Dan pernah beraksi sebanyak 5 cap penampilan bersama skuad senior Moldova.







Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog