Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 18 Januari 2019

JELIUS ATING HARAP DAPAT PEMAIN IMPORT MINGGU INI


JELIUS ATING HARAP DAPAT PEMAIN IMPORT MINGGU INI


Jelius Ating mengakui sedang mencari pemain import, kerana dia berharap dapat memuktamadkan barisan pemain sebelum  pra musim ke Filipina minggu depan. Jurulatih Rhinos berkata dengan musim baru yang ditetapkan pada 2 Februari, tidak banyak masa yang tinggal.

Untuk rekod, Sabah akan berhadapan dengan JDT II dalam aksi pembukaan musim Liga Perdana di Stadium Likas. "Kami mempunyai senarai penuh pemain tempatan. Kebimbangan utama kami sekarang ialah mencari pemain bola sepak import yang berkualiti. "Kita perlu berhati-hati dalam mencari pemain yang sesuai untuk mengisi kuota pemain import... tetapi diharapkan kami akan mendapatkannya menjelang akhir minggu ini," kata Jelius.

Penyerang Serbia, Rodoljub Paunovic adalah satu-satunya pemain import dalam skuad Jelius Ating kerana dia mempunyai kontrak sehingga pertengahan tahun ini, meninggalkan tiga lagi slot asing. Jelius berkata pada masa ini, hanya pemain tengah pertahanan Korea Selatan, Heo Jaenyeong, yang dijangka beraksi dengan Badak. 

Jelius berkata satu lagi pemain import pertahanan dari Korea Selatan beraksi baik sepanjang trial. Tetapi Jelius berkata beliau akan membuat keputusan mengenai pertahanan Korea itu selepas menilai kesemua pemain import baru yang sedang trial. "Kami menjangkakan tiga lagi pemain import akan tiba di sini minggu ini dan seorang pemain tengah dari Australia, sudah berada di sini dan kami berharap dia akan datang untuk menghadapi trial tersebut.

"Daripada ramai yang telah menghadiri percubaan sebelumnya, pertahanan Korea dilihat sesuai dengan corak permainan pasukan Sabah tetapi kami belum membuat apa-apa keputusan," kata Jelius sambil menambah jika mereka tidak menemui calon yang sesuai maka mereka akan menghubunginya ( Pertahanan Korea). Bekas sang Badak itu mengakui bahawa pencarian untuk pemain import telah memberi kesan kepada persiapan pasukan. 

"Kami telah menjemput Pulau Pinang untuk datang untuk perlawanan pra-musim di Stadium Likas. Kami juga merancang akan ke Filipina minggu depan sebagai persiapan "Itulah sebabnya saya berharap dapat memuktamadkan nama-nama minggu ini supaya kami akan mempunyai skuad penuh untuk kedua-dua perlawanan persahabatan," katanya.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog