Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Isnin, 11 Februari 2019

Hamid letak jawatan Timbalan Presiden SAFA I



Hamid letak jawatan Timbalan Presiden SAFA I 


Ahli perniagaan tempatan, Haji Hamid Apdal secara rasmi mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA), dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada Khamis. Adik lelaki Ketua Menteri, Datuk Seri Shafie Apdal, menyatakan bahawa dia secara sukarela meletak jawatan dari jawatannya.

Beliau mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada SAFA kerana memberikan sokongan dan kepercayaan sejak pelantikannya dengan rendah hati meminta maaf atas sebarang kesalahan yang dilakukan sepanjang masa sebagai Timbalan Presiden I. Hamid berharap SAFA di bawah pimpinan presiden baru dan naib presiden lain serta ahli majlis tertinggi akan membawa kemuliaan kepada bola sepak Sabah. 

Sementara itu SAFA menafikan spekulasi mengenai tiket penipuan atau palsu yang dijual semasa pembukaan Sabah di Liga Perdana Johor Darul Ta'zim II (JDT II) di Stadium Likas pada 2 Februari. Presidennya, Datuk Peter Anthony berkata bahawa semua jualan tiket dibuat telus dan hasil yang diperolehi dari penjualan telah dimasukkan ke dalam akaun SAFA. "Isu ini (tiket) sengaja dihujani di media sosial dan saya faham ada pihak telah membuat laporan kepada polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). "Saya juga menyatakan bahawa kebelakangan ini beberapa pihak telah membuat kenyataan negatif tentang SAFA di media sosial atas sebab-sebab yang mereka ketahui," katanya ketika dihubungi di sini, Khamis. 
Peter menambah bahawa pengurusan SAFA yang baru bersedia untuk bekerjasama termasuk penjelasan kepada mana-mana pihak yang tidak berpuas hati dengan apa-apa isu termasuk jualan tiket. "Namun, SAFA tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan termasuk melakukan proses hukum terhadap pihak yang tidak bertanggungjawab yang berusaha meruntuhkan persatuan untuk kepentingan pribadi atau politik mereka. "Kami sedang berusaha untuk memulihkan SAFA ke landasan yang betul dan tidak perlu mengganggu kenyataan yang tidak bertanggungjawab," kata Peter, yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog