Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 18 Oktober 2018

'Neymar Kedah' jadi sandaran utama


Ketua Jurulatih SKUAD B-19, Bojan Hodak semasa bertanya kepada Akhyar Rashid sebelum berlepas ke Jakarta, Indonesia bagi Kejuaraan B-19 AFC 2018 di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). - Foto Ahmad Irham Mohd Noor

'Neymar Kedah' jadi sandaran utama

Artikel Pilihan:
Sasaran Harimau Malaya ke final Piala AFF
Perak enggan sia-siakan kelebihan
Pengajaran berguna Harimau Malaya
Belum selamat kata pengendali Perak Durakovic
Kita masih ada peluang balas dendam di Likas
Masih ada 90 minit kata Jelius Ating
KAFA lancar tabung khas pasukan terus 'bernyawa' musim 2019/2020
Top 10 pemain berlari paling perlahan di EPL

Pengalaman beraksi bersama skuad senior Harimau Malaya dan skuad bawah 23 (B-23) tahun negara akan dijadikan bekalan terbaik buat penyerang handalan dari Kedah, Akhyar Rashid bagi membantu perjuangan skuad B-19 pada Kejuaraan Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) di Indonesia, bermula Sabtu ini.

Akhyar, 19, yang turut dikenali sebagai ‘Neymar Kedah’ sekali lagi menjadi pertaruhan kali ini di bawah kendalian Bojan Hodak selepas cukup cemerlang membantu skuad B-23 bimbingan Datuk Ong Kim Swee pada Sukan Asia Indonesia Ogos lalu, serta pasukan senior kendalian Tan Cheng Hoe yang menyaksikan dia menyumbat beberapa gol dalam aksi persahabatan antarabangsa.

Jelas adik bekas pemain kebangsaan dan Kedah, Rafdi Rashid itu, dia sudah bersedia dari segi mental dan fizikal untuk berdepan cabaran mendatang.

“Saya sentiasa bersedia dan akan memberi yang terbaik sekiranya diturunkan oleh jurulatih,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), di sini, hari ini sebelum berlepas ke Jakarta.

Ujarnya, biarpun baru saja menyertai pasukan sebaik berakhir aksi persahabatan menentang Kyrgyzstan bersama Harimau Malaya di Melaka malam tadi, tiada istilah penat sebaliknya tetap bersemangat untuk membantu pasukan di Indonesia.

“Tak (penat). Saya terus datang ke hotel pasukan di Kuala Lumpur dari Melaka. Lagipun malam tadi saya hanya main pada separuh masa kedua dan tidak penat sangat.

“Tumpuan saya sekarang adalah untuk membantu pasukan melangkah sejauh mungkin dan pengalaman bersama skuad senior dan B-23 sebelum ini akan saya gunakan untuk mencari kemenangan dalam setiap aksi,” katanya.

Skuad negara akan berdepan Arab Saudi, Tajikistan dan China dalam Kumpulan D dengan misi memburu tempat ke separuh akhir sekali gus meraih tiket automatik ke Piala Dunia B-20 di Poland tahun depan.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog