Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Isnin, 15 Oktober 2018

Pasukan England belum setanding Sepanyol


HARRY Kane. - Foto Reuters

Pasukan England belum setanding Sepanyol 




Harry Kane mengakui England belum dapat menyaingi kehebatan penguasaan bola Sepanyol menjelang pertembungan Liga Negara-Negara Eropah esok ketika dia masih bergelut untuk membuktikan potensinya sejak memenangi anugerah Kasut Emas Piala Dunia Julai lalu.



"Kami belum sampai tahap mereka mengekalkan penguasaan bola," Kata Kane mengenai pasukan lawan itu yang menjaringkan 10 gol dalam dua perlawanan terakhir mereka.



"Kami memiliki kualiti berbeza. Kami memiliki kepantasan dalam pasukan, keupayaan berdepan satu lawan satu dan itulah cara yang boleh kami lakukan untuk mengatasi mereka.

Artikel Pilihan:
Biraghi selamatkan Itali
KBS sahkan berita tular tiga pemain futsal dipanah petir

"Ia bakal menjadi perlawanan yang sukar tapi inilah pengalaman yang anda mahu rasai."



England hanya mengutip satu mata daripada dua perlawanan pembukaan Kumpulan 4 dan mereka meratapi kekalahan 2-1 kepada Sepanyol di Wembley awal bulan ini ketika Saul Niguez dan Rodrigo menjaringkan gol untuk memadam jaringan pembukaan Marcus Rashford.



Kapten England itu berdepan kritikan selepas hanya menjaringkan enam gol dalam 13 perlawanan untuk kelab dan negara sejak musim panas lalu.



Kadang kala dia bergelut untuk memberikan aksi terbaik yang menjadikannya seorang daripada penyerang berbisa dengan ledakan enam gol di Piala Dunia.



Andai terus buntu menjaringkan gol di Seville esok bermakna, dia sudah kemarau jaringan tujuh perlawanan bersama England, iaitu rekod paling lama dalam karier antarabangsanya.



"Ia situasi sukar selepas Piala Dunia, tidak mendapat rehat yang cukup tapi saya fikir saya boleh mengatasinya," kata Kane. - Reuters
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog