Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Ahad, 24 Mac 2019

Salah FAM, Pro Events naikkan harga tiket Piala AirMarine 2019

Salah FAM, Pro Events naikkan harga tiket Piala AirMarine 2019


HARIMAU Malaya beraksi di stadium yang hampir kosong. — FOTO Asyraf Hamzah

PEMERHATI sukan menyifatkan insiden penyokong setia skuad Harimau Malaya, Ultras Malaya memboikot kejohanan Piala Airmarine di Stadium Nasional, Bukit Jalil disebabkan kegagalan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan Pro Events membuat kajian teliti mengenai harga tiket.

Pensyarah Kanan Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi UiTM Shah Alam, Mohd Sadek Mustafa berkata, mereka sewajarnya menimbang dengan serius harga tiket kejohanan empat negara itu yang disifatkan mahal. Katanya, hampir 80 hingga 90 peratus penonton atau peminat bola sepak di negara ini adalah golongan berpendapatan rendah atau B40.

“Perkara ini sudah bangkitkan banyak kali sebelum ini, malah beritahu pada FAM. Sebab bagi golongan B40 ini untuk belanjakan wang bagi barangan yang mahal adalah menyulitkan... belum soal makan dan pengangkutan.

“Saya rasa FAM gagal membuat kajian mengenai harga tiket yang mahal untuk standard Malaysia bukan EPL (Liga Inggeris) dan sebagainya.

“Benda ini perlu diambil kira dengan serius, kalau nak buat untung banyak dengan harga tiket mahal mereka yang rugi,” katanya.

Pada 14 Mac lalu, Arena Metro melaporkan luahan wakil Ultras Malaya, Alfadli Awaludin atau dikenali dengan panggilan Rambo mempertikaikan kewajaran harga tiket Piala Airmarine berharga RM35 sedangkan setiap aksi persahabatan antarabangsa kelas A sebelum ini hanya RM20. Penyokong itu kemudiannya bertindak memboikot aksi sulung skuad Harimau Malaya menentang Singapura Rabu lalu hingga menyebabkan Stadium Nasional ‘lengang’. Difahamkan hanya 3,000 penonton hadir.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog