Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 1 November 2018

Presiden PAFA digesa letak jawatan


ANTARA kecaman penyokong terhadap Presiden PAFA di laman sosial.

Presiden PAFA digesa letak jawatan

Artikel lain:
MU lamar Zainal
PBSNT nafi desak final ulangan
Adakah Rozaimi kembali ke pangkal jalan?
Sabri Sahar ke Felda United?
Rumors Perpindahan pemain Liga Malaysia 2019


IPOH: Kemarahan penyokong bola sepak bukan sahaja Perak malah seluruh negara masih membara terhadap Presiden Persatuan Bolasepak Perak (PAFA), Hasnul Zulkarnain Abdul Munaim, susulan caranya mengendali trofi Piala Malaysia yang mendapat kecaman ramai.



Walaupun sudah meminta maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia melalui sidang media semalam dengan mengatakan tiada niat untuk menjatuhkan martabat dan keunggulan trofi itu, Hasnul terus dikecam malah digesa untuk meletak jawatan sebagai presiden PAFA.



Kini terdapat kempen di media sosial yang mendesak beliau meletak jawatan dengan tanda pagar #PresidenPafaSilaLetakJawatan #PresidenPafaOut.




Selain itu ada juga kempen meminta peminat bola sepak Perak supaya memboikot majlis perarakan piala itu di setiap daerah yang dirancang kerajaan negeri dan PAFA dalam masa terdekat.



Laman Facebook (FB) rasmi dan peribadi Hasnul yang juga Pengerusi Jawatankuasa Komunikasi, Multimedia, Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan Pembangunan Koperasi negeri itu turut ‘diserang’ dengan pelbagai kecaman selain ajukan atau ‘troll’ daripada netizen.



Netizen turut mempersoal tindakan Hasnul yang membawa trofi itu berarak menaiki bas dua tingkat di sekitar Parit Buntar semalam yang gambarnya turut tular hingga menjadi bahan kutukan kerana kelihatan seperti tiada sambutan selain tiada pemain Perak yang menyertai perarakan itu.



Bagaimanapun ada pihak termasuk bekas Timbalan Presiden PAFA dan pengurus Perak, Datuk Shahrul Zaman Yahya di status FB meminta semua penyokong Perak memaafkan Hasnul kerana beliau sudah memohon maaf.



“Salam... saya mohon kita semua penyokong Perak memaafkan YB@hasnul_zulkarnain. Beliau sudah pun memohon maaf. Kita maafkanlah beliau... kita semua manusia yang tidak maksum... Datuk Seri Puhat dan saya pun ada buat kesilapan masa kami menerajui PAFA.



“Let’s move on... banyak kerja yang pengurusan PAFA perlu buat untuk musim hadapan... kita berikan mereka ruang untuk persiapkan pasukan tahun hadapan.. insya-Allah.. wassalam..,” kata Shahrul.



Sementara itu, usaha untuk mendapatkan komen daripada Hasnul mengenai desakan supaya beliau meletak jawatan sebagai presiden PAFA tidak berjaya apabila beliau gagal dihubungi.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog