Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 9 Ogos 2018

Mateo Kovacic sah ke Chelsea

Mateo Kovacic ke Chelsea
Baca juga:
Kepa penjaga gol termahal dunia


Mateo Kovacic sah ke Chelsea


Pemain berusia 24 tahun itu akan berada di Stamford Bridge untuk tempoh musim 2018-19 dan dijangka bersinar di bawah Maurizio Sarri

Pemain tengah Croatia, Mateo Kovacic berkata bahawa ia merasa "luar biasa" telah menyelesaikan perpindahan pinjaman satu tahun ke Chelsea dari Real Madrid.

Pemain berusia 24 tahun itu telah meninggalkan Santiago Bernabeu untuk mencari bola sepak biasa, setelah hanya memulakan 21 pertandingan di semua pertandingan musim lalu, dan berharap dia akan menemuinya di Stamford Bridge.

Matlamat melaporkan pada hari Selasa bahawa langkah sedang dalam perancangan dan ia selesai secara rasmi pada hari Khamis sebagai sebahagian daripada perjanjian yang menyaksikan Thibaut Courtois bergerak ke arah yang bertentangan, beberapa jam sebelum tarikh akhir transfer di England.

Ini adalah satu langkah yang menggembirakan pemain yang begitu kuat dalam tekanan kejutan negaranya pada perlawanan akhir Piala Dunia di Rusia 2018, di mana mereka akhirnya tidak disembunyikan oleh Perancis.

Dia memberitahu laman web rasmi kelab itu: "Saya sangat gembira dan teruja berada di sini di Chelsea. Ia adalah perasaan yang luar biasa. Saya akan cuba melakukan yang terbaik untuk kelab ini. Ini adalah liga baru untuk saya, permulaannya sentiasa sukar tetapi saya pasti jurulatih dan rakan sepasukan baru saya akan membantu saya dan saya berharap untuk musim yang hebat. "

Dengan etika kerja yang kuat dan reputasi sebagai pemain dengan kebolehan teknikal yang sangat baik pada bola, diharapkan pemain mantan Inter dan pemain Dinamo Zagreb akan memasuki rapi sistem jurulatih baru, Maurizio Sarri di kelab London.

Pengarah Chelsea, Marina Granovskaia menjelaskan: "Dia sangat sesuai untuk kami musim ini, gayanya sangat sesuai dengan cara Maurizio mahu bermain dan kami yakin dia akan menjadi aset yang bernilai untuk kelab itu.

"Kami sangat gembira menyambut Matthew di Chelsea."

Ketibaannya menjadi semakin hangat pada kepingan kepunyaan Kepa, yang menjadi penandatangan rekod kelab dan penjaga gawang paling mahal di dunia ketika ia diumumkan pada hari Rabu dengan bayaran £ 72 juta ($ 93 juta).

Sepanjang musim panas, Blues juga menambah penjaga gawang veteran Robert Green kepada pangkat mereka dari Huddersfield, sementara pemain tengah Jorginho mengikuti pengurus Sarri dari Napoli seharga £ 57 juta.

Mereka memulakan kempen Liga Perdana mereka pada hari Sabtu dengan perjalanan ke Huddersfield, setelah menarik semua tiga perlawanan ICC mereka, termasuk menentang Lyon pada hari Isnin.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog