Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 26 September 2018

JDT mahu pancing Akhyar?





JDT mahu pancing Akhyar?

Baca juga:
Siapakah yang boleh menggantikan tempat Randy Baruh?
Walaupun aksi 'kung fu' Luqman tetap ada orang yang pertahankan
Jurulatih Sabah Jelius Ating mahu Sabah tewaskan Kelantan di Likas

Pemain terbaik perlawanan Kelantan vs Sabah

Kelantan gelisah menang tipis ke atas Sabah

Sabah bawa satu gol berharga dari Kota Bharu

Siaran langsung perlawanan Kelantan vs Sabah Piala Malaysia


Adakah sensasi Kedah, Muhammad Akhyar Abdul Rashid akan berhijrah ke Johor Darul Ta'zim (JDT)?



Itu persoalan yang timbul dalam kalangan penyokong skuad Helang Merah selepas Akhyar atau terkenal dengan jolokan 'Neymar Kedah' itu dilihat merakam gambar di depan laluan masuk ke padang di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin sekali gus tular di laman sosial.



Biarpun ada pihak yang menyatakan ia sekadar lawatan biasa bintang muda itu, ia masih belum mampu diterima, apatah lagi, lawatan dan kunjungan peribadi beberapa pemain ke stadium Harimau Selatan itu sering kali berakhir dengan perpindahan ke pasukan itu.



Bagaimanapun, jika Akhyar memilih untuk menukar angin bersama JDT musim depan, ia dianggap keputusan tepat memandangkan juara Liga Super lima musim berturut-turut itu akan bertanding dalam saingan Liga Juara-Juara Asia (ACL) musim depan yang mampu memberi pendedahan kepadanya.

Akhyar yang juga pemain skuad bawah 19 (B-19) dan B-23 tahun negara sememangnya menjadi tumpuan sejak beberapa tahun kebelakangan ini apabila tampil dengan aksi yang menarik dalam setiap perlawanan dan turut merakam gol penting.



Malah, keserasiannya bersama dua lagi rakan sepasukan dalam skuad B-23, Safawi Rasid dan Syafiq Ahmad ketika Sukan Asia Jakarta-Palembang bulan lalu, dipercayai mampu memberi nafas baharu kepada jentera serangan JDT yang dilihat terlalu bergantung kepada tonggak import.



Malah, menerusi kiriman pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim di laman Facebook JOHOR Southern Tigers (JST) pada 16 September lalu, beliau mengakui akan 'memborong' lebih ramai pemain tempatan sebagai persediaan menghadapi saingan musim depan yang dijangka lebih mencabar.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog