Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Selasa, 18 September 2018

Tok Gajah dedah kelemahan terbesar pasukan Badak

Tok Gajah dedah kelemahan terbesar pasukan Badak


Baca juga:


Bukan saja rekod bersih Sabah di laman sendiri dalam saingan Piala Malaysia yang telah dileburkan oleh Pahang, satu perkara yang telah terdedah dengan ketara adalah bagaimana Sang Badak membenarkan 4 gol mudah.

Dalam perlawanan tersebut, keadaan bola mati merupakan kelemahan terbesar Sabah. 3 gol yang telah dijaringkan oleh Pahang adalah daria
pada tandukan.

Empat pemain pertahanan Sabah mempunyai ketinggian yang sederhana selain dar pemain import  Francis Kasonde. Hal ini menyebabkan apabila situasi perebutan bola tinggi 90% telah dimenangi oleh pemain Pahang. Pemain pertahanan seperti Alto Linus, Leopold Alfonso dan Mafry Balang tidak memiliki ketinggian yang baik dibandingkan dengan pemain import Pahang yang rata-rata berketinggian 6 kaki lebih. Disamping itu juga, man marking yang sangat longgar apabila situasi boloa mati juga antara kelemahan terbesar pasukan Sabah. Leka dan tidak fokus dan hanya sekadar ball watching punca pihak lawan menjaringkan gol.

Kerapuhan yang amat ketara ini semestinya akan digunakan sepenuhnya oleh lawan dalam saingan peringkat suku akhir bertemu Kelantan. Diharapkan jurulatih Sabah, Jelius Ating akan mengambil satu pendekatan terbaik untuk mengatasi masalah ini.













Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog