Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 11 Januari 2019

Gabriel orang Borneo bakal beraksi bersama JDT 4

Baca juga:
"Messi" Thailand jadi hero 
Badak teruskan misi mencari pemain import 
 Saksikan perlawanan amal 3 penjuru
Draw dalam kumpulan Liga KDM
Rainol dari Sabah wakili PDRM 
ARIUSDIUS JAIS, EVAN WENSLEY WENCESLAUS DAN JORDON OLLERENSHAW DIPANGGIL KE KEM LATIHAN PUSAT SKUAD B-22 KEBANGSAAN MENJELANG KELAYAKAN KEJUARAAN B-23 AFC 2020 
Kelab Penyokong Lancar Kutipan 


GABRIEL

Gabriel orang Borneo bakal beraksi bersama JDT 4 


MIRI: Gabriel Nistelrooy Tamin dijangka akan menempatkan diri dalam pasukan JDT 4 (bawah 19 tahun) dalam sesi pemilihan terakhir yang dijadualkan di Johor Bahru.

Bintang muda kelahiran Kolej Vokasional Miri menjadi tumpuan pasukan ‘Real Madrid’ Malaysia itu selepas aksinya dalam beberapa kejohanan bola sepak tempatan.

Selaku jurulatih yang mengesan bakat Gabriel, Mohamad Hakimi Man berkata pemain muda itu mampu melangkah lebih jauh setanding dengan pemain kebangsaan, Joseph Kalang Tie.

“Saya yakin jika Gabriel mempamerkan aksi cemerlang dalam siri pemilihan JDT 4 minggu ini, maka tidak mustahil beliau mampu menjadi pemain pertama dari Miri bermain bersama JDT 4,” katanya kepada Utusan Borneo di sini semalam.

Hakimi berkata, Gabriel seorang individu yang berdedikasi, berdisplin dan patuh kepada nasihat mahupun arahan jurulatih.

“Gabriel berkeyakinan tinggi untuk mengubah nasibnya demi menjadi pemain profesional dan berani mengambil peluang dan cabaran untuk beraksi bersama pasukan JDT 4,” jelasnya.

Sesi pemilihan pemain bagi mengisi slot pasukan JDT 4 dikemudi oleh Jurulatihnya, Gonzalo Sanz Zaballos.

Selain JDT 4, Gabriel turut ditawarkan peluang untuk beraksi bersama Sarawak namun bintang muda berbangsa Iban itu belum membuat keputusan kerana ingin mencuba nasib bersama JDT 4.



Sumber: utusanborneo
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog