Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 19 September 2018

Pemain simpanan gagal buktikan sesuatu


Pemain simpanan gagal buktikan sesuatu

Baca juga: Bertemu Sabah, Kelantan perlu kerja keras untuk menang suku akhir


KOTA KINABALU: Jurulatih jurulatih Sabah, Jelius Ating kecewa selepas pemain barunya tidak tampil baik semasa perlawanan Piala Malaysia menentang Pahang yang menyebabkan kekalahan mereka paling teruk di Stadium Likas pada hari Isnin.

Bekas pemain pertahanan negara itu mengambil keputusan untuk merehatkan beberapa pemain utama termasuk Rawilson Batuil, Mohd Azizan Nordin, Maxsius Musa dan penjaring terbanyak, Hector Ramos untuk perlawanan akhir Kumpulan D di mana pelawat menang, 0-4.

Ketika dihubungi semalam, Jelius menyuarakan kekecewaannya terhadap pemain simpanan skuad yang tidak dapat membuktikan kebolehan mereka bermain bola sepak pasukan pertama.

"Para pemain tidak mengambil peluang mereka selepas diberi kesempatan untuk bermain dan beberapa diantaranya kurang dari idea yang seketika menyebabkan kekalahan di depan penyokong sendiri.

"Saya tidak pernah melabel pemain sebagai simpanan hanya kerana mereka perlu bersiap sedia untuk bermain pada bila-bila masa yang diperlukan, untuk meneruskan dan membantu pasukan dengan memainkan peranan penting, sama seperti pemain lain.

"Saya berharap pemain-pemain simpanan yang bermain menentang Pahang dapat belajar pelajaran berharga daripada kesilapan mereka dan kembali kuat dalam perlawanan seterusnya," katanya.

Perlawanan akhir perlawanan peringkat kumpulan menyaksikan Pahang memenangi perlawanan dengan gol separuh masa pertama oleh Norshahrul Idlan Tahala dan Muhd ​​Zuhair Aizat sebelum Patrick Cruz dan Issey Nakajima menjaringkan gol lewat pada perlawanan.

Kekalahan itu menyebabkan Sabah lebur rekod bersih tempat sendiri musim ini walaubagaimana pun memimpin puncak kumpulan D dengan 13 mata, diikuti Pahang di tempat kedua dengan 11 mata.

Walaupun kekalahan itu, pasukan itu akan meneruskan ke peringkat suku akhir setelah mendapat tempat sebelum perlawanan tersebut.

Jurulatih berusia 47 tahun itu berkata dia telah melupakan kekalahan mereka baru-baru ini dan akan fokus pada perlawanan suku akhir mereka menentang Kelantan pada 22 September di Stadium Sultan Mohammad IV di Kota Bharu.

"Kita mesti terus menerus dan tidak pernah melihat kembali kerana ini bukan lagi peringkat kumpulan dan penting bagi kita untuk memberikan tumpuan dan tumpuan sepenuhnya untuk mencapai impian kita untuk terus maju dalam pertandingan ini.

"Skuad akan kembali ke latihan esok (Rabu) dan diharapkan kami dapat memperoleh cukup masa untuk menyediakan tugas yang menakutkan di Kelantan hujung minggu ini," kata Jelius.

Sabah kemudian dijadualkan melayan Kelantan untuk kembali ke sini, untuk dimainkan di Stadium Likas pada 29 September.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog