Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Khamis, 20 September 2018

Tajikistan tak jangka kena taji


PEMAIN Malaysia, Luqman Hakim Shamsudin diasak pemain Tajikistan, Kholov Isroil pada Kejuaraan B-16 Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) 2018 di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini. - Foto Eizairi Shamsudin



PEMAIN Malaysia, Luqman Hakim Shamsudin diasak pemain Tajikistan, Nazarov Shahrom pada Kejuaraan B-16 Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) 2018 di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini. - Foto Eizairi Shamsudin

Tajikistan tak jangka kena taji


Skuad bawah 16 tahun (B-16) Tajikistan mendapat pengajaran berguna pada Kejuaraan B-16 Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) 2018 selepas ‘ditaji’ Malaysia 6-2 pada aksi pertama Kumpulan A di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini.



Namun, jurulatihnya, Rakhimov Zaynidin mengakui dia terkejut apabila melihat anak buahnya dibelasah oleh tuan rumah yang menyaksikan tiga gol diledak anak buah Lim Teong Kim pada babak setiap babak.



Tajikistan hanya memperolehi gol menerusi dua sepakan penalti yang disempurnakan Rahmatov Sharifbek (m72) dan Zairov Islom (m90+1).




“Saya tidak menjangkakan kekalahan dengan jurang begitu besar seperti ini. Barisan pertahanan kami berdepan masalah besar apabila gagal beraksi seperti yang dimahukan.



“Kami juga tidak menjangkakan pemain nombor 10 (Luqman Hakim Shamsudin) beraksi dengan baik sehingga dia menjaringkan empat gol bertemu Tajikistan.



“Namun, ini memberi pengajaran kepada kami dan kami akan bangkit dengan persembahan lebih kemas selepas ini,” kata Rakhimov.



Selepas ini, skuad Singa Persia akan bertemu Jepun pada Ahad sebelum menutup aksi peringkat kumpulan bertemu Thailand, Rabu depan.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog