Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Jumaat, 22 Mac 2019

'Trio SAH' JADI SANDARAN DATUK OKS

'Trio SAH' JADI SANDARAN DATUK OKS


KIM Swee (dua dari kiri) bersama Hiddink (kanan) pada sidang media, semalam.



SKUAD bawah 22 (B-22) tahun negara dijangka mempertaruhkan gandingan ‘trio SAH’ membabitkan Safawi Rasid, Akhyar Rashid dan Hadi Fayyadh Abd Razak dalam aksi pertama menentang Filipina pada kempen kelayakan Kejuaraan Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) B-23 di Stadium Shah Alam, malam ini.

Safawi dan Akhyar yang tidak bersama pasukan ketika dimalukan pada saingan Piala AFF B-22 di Kemboja bulan lalu, bakal menambah sengat di jentera depan sekali gus cuba memburu kemenangan besar sebelum berdepan dua lagi lawan dalam kumpulan J iaitu Laos dan China.

Pengendali negara, Datuk Ong Kim Swee berkata, aksi baik yang diperagakan Safawi dan Akhyar bersama Johor Darul Ta’zim (JDT) serta Hadi di kelab divisyen dua Jepun, Fagiano Okayama mampu memperbaiki posisi serangan yang agak tumpul sebelum ini.

“Kami mempersiapkan diri untuk aksi ini. Seperti saya katakan sebelum ini, menjadi harapan mana-mana jurulatih untuk menghimpunkan pemain terbaik dalam pasukan.

“Kehadiran Safawi dan pemain lain pasti memberi kelebihan kepada pasukan,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Beliau yang membawa Malaysia mara ke suku akhir Kejuaraan AFC B-23 di China pada edisi lalu, menegaskan tumpuan utama adalah memastikan tiga mata dapat diraih apabila menentang Filipina yang dikendalikan Randolfo Clarino.

“Yang penting kita dapatkan kemenangan dan sudah tentu jumlah jaringan juga memainkan peranan untuk mendapatkan tiga mata sebelum memikirkan apa langkah seterusnya yang perlu dilakukan untuk berdepan Laos dan China,” katanya.

Sementara itu, jurulatih Filipina, Randolfo Clarino percaya anak buahnya mampu menggugat Malaysia dalam perlawanan itu.

Katanya, selepas membuat rombakan berikutan prestasi hambar ketika Piala AFF B-22 bulan lalu, beliau mengharapkan keputusan positif mampu dicapai, sekali gus mencabar tuan rumah, Laos dan China.

“Saya berpuas hati dengan pemain yang ada sekarang. Kami mempunyai ramai pemain muda berbakat cuma mereka perlu diberi peluang untuk dikembangkan.

“Jadi, untuk persiapan perlawanan nanti saya cuma mahukan mereka ikut segala apa yang dirancang dan patuh segala arahan saya.

“Jika mereka ikut setiap yang diberitahu dan beri perhatian pada perlawanan ini, pasti tiga mata berada dalam tangan kita,” katanya pada sidang media sama.
Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog