Buletin Sabah FA...Info dan Keputusan terkini perlawanan bola sepak Sabah

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

SKUAD SABAH FA MUSIM 2019

Rabu, 28 November 2018

Serang habis-habisan - Ramli


RAMLI Junit

Serang habis-habisan - Ramli

Baca Juga:
Safee tidak kembali ke Selangor 
Hak kami dicuri - Sulaiman Hussin 
Neymar, Ronaldo antara 20 pemain terbaik Brazil sepanjang zaman, siapa di tangga pertama? 
UKM FC sah tidak sertai Liga-M 2019 
Keputusan Liga Juara-Juara 
Kami tidak gerun dengan Bukit Jalil - jurulatih Thailand 
Shahrel bocor rahsia Thailand  
Safiq mungkin kembali ke pangkuan Selangor
Kelibat Eki mampu beri kelebihan kepada Harimau Malaya berdepan Thailand 
Hadi kian selesa di Okayama

MELAKA: Harimau Malaya harus mengamalkan corak menyerang dalam misi memburu jaringan sekali gus menang ke atas Thailand pada separuh akhir pertama Piala AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini.



Pemain legenda bola sepak negara, Ramli Junit berkata, jaringan di gelanggang sendiri amat penting sebagai modal berharga menjelang aksi kedua di gelanggang lawan.



Beliau berharap pemain tengah harus terus kreatif memasuki kubu lawan dan mencipta hantaran bagi membolehkan penyerang berpeluang menjaringkan gol.


“Kegembiraan menewaskan Myanmar 3-0 sebelum ini harus dilupakan, sebaliknya kental fokus pada aksi 90 minit di laman sendiri.



“Benteng pertahanan pula harus berkomunikasi efektif dengan penjaga gol dan rakan lain bagi mengelak kubu pasukan daripada dibocori,” katanya.



Baginya, kelebihan beraksi di gelanggang sendiri harus digunakan sebaik mungkin, sekali gus memenuhi harapan peminat yang mahu menyaksikan kejayaan skuad Harimau Malaya pada edisi kali ini.



Ramli berkata, semangat juang tinggi pemain seperti yang ditunjukkan pada perlawanan sebelum ini harus dikekalkan, malah perlu bertindak lebih agresif dan bertenaga.



“Nasihat saya kepada pemain, kawalan dan hantaran haruslah tepat supaya pasukan tidak mudah hilang bola dan lawan tidak mengambil peluang daripada kesilapan itu,” katanya.


- BHARIAN



Share:

0 comments:

Catat Ulasan

FANPAGE FB

FANPAGE FB

Arkib Blog